torsdag 16 augusti 2012

Tullen, we meet again

Jobbade morgonskift idag och slutade kl 14, Det har varit en varm och solig dag med lite regn pga det varma vädret. Mina föräldrar plockar blåbär nu. När jag kom hem fick jag brev från tullen -.- . Jag var inte så överraskad över det för klänningen som jag köpte från Metamorphose var skitdyr.

Såklart Finland måste lägga extra skatt på det som vi köper från utlandet -.- förutom i EU-länder haha >.< ...
Som tur blev det ändå så mycket skatt som jag behövde betala så jag betala det strax efter att jag hade bekräftat det på deras hemsida. Kanske jag får det imorgon  hem då :D Hoppas på det.

Jag blev lite förvånad för jag trodde att frakten från Japan skulle ta mycket längre än så, minst en vecka eller det stod på deras hemsida att det brukar ta 10 vardagar O.o. WTf det tog bara några dagar efter att jag hade betalat från deras hemsida. Dom skickade det på måndag och nu på torsdagen har det kommit till Finland ;o Awesome ...I can't wait to get my dress !

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: