onsdag 15 augusti 2012

Den förglömda, oanvända tågstationen....

Tågstationen i Kronoby e helt tomt och livlöst. Jag har aldrig varit där och tittat förrän nu. Hade sett det ett par gånger när jag åkte om med tåget. Så jag bestämde mig en dag att ta kameran med och se om det finns något intressant där.

Det som jag var förvånad över var att det fanns ett gammalt tågspår bredvid det nya. Jag fick en uppfattning om hur alla tågspår såg ut förr i tiden. Trädstockarna var slitna,brända och bruna medan järnstångarna rostade. Det var en bittersweet känsla jag fick när jag gick längs det gamla tågspåret.

Växter hade börjat erövra det gamla tågspåret och jag kan inte tänka mig om detta tågspår kommer att finnas kvar om 100 år? Det vet vi aldrig men jag har åtminstone själv fått se denna vackra men glömda tågstation med ett gammalt tågspår kvar  :)
Jag låter bilderna berätta resten...


Tåget passerar. Det börjar bli mörkt

 Snailshit

Inga kommentarer: