fredag 24 augusti 2012

Köpte BH

Äntligen fri från jobbet och köpte en till stekpanna (9,90) men även en sketch pad (2,50), 2 BH och rosa strumpbyxor på 70% rea idag från stan.

Vilken lättnad över att jag inte behöver jobba mera. Det får verkligen räcka denna sommar. Jobbade ju i princip hela sommaren. :3 Pengarna kommer nog att behövas i framtiden. Massor av grejer som jag ännu vill köpa tex. ny laptop cooler, trådlös mus, ipod nano 6th röd, canon ixus 125 röd, röd minilaptop, röd minikylskåp, OBH Nordica red Chilli serieprodukter och listan fortsätter oändligt.

Resor kostar också en del. Försöker hitta på den mest ekonomiska och lönsammaste planen på hur jag ska använda mina pengar. hahah

För tillfället ställer jag upp mina planer enligt regler som jag har hittat på för mitt eget bäst. Det e för tillfället halvfärdigt men jag har försökt ställa upp det viktigaste punkterna som jag "försöker" i princip följa än så länge jag orkar. E nog ganska säker på att det inte kommer att funka till 100% men man kan ju alltid försöka. :P

FÖRSÖKSREGLERNA FÖR SNAILSHIT
  • KÖP hushållssaker/mat vid endast billiga erbjudanden!!! 
          förutom daglig matkost som behövs
  • KÖP rea kläder på 50-70 % eller billiga loppiskläder om du tycker om :3 = Pengar sparas upp till 50% 
  • KÖP SAKER ENLIGT DIN STIL ( röda saker/jordgubbstem osv.)

  • SLÖSA INTE PENGAR PÅ ONÖDIG MAT (t.ex. godis, chips och snabbmat)
  • GÅ INTE UT PÅ KROGAR för mycket och drick inte för mycket alkohol. (Krog + alkohol + droger = slöseri). Undantag:  Halloween/ Nyår. Tumregel: högst 1 ggr om månaden lol
  • KÖP INTE kläder/skor och saker som ej är på rea
  • KÖP INTE onödiga saker som e billiga om du inte samlar på dem ja.... derp kommer att faila

Inga kommentarer: