lördag 4 augusti 2012

Bye bye internet and back to schoolbooks

Jag tänker nu så småningom ta paus från internet surfningen. Slösar alltför mycket tid på det >w< men det finns så mycket att kolla på :c. I dun wanna leave the internet.

 I augusti kommer jag att plugga o arbeta. Det kommer att bli tråkigt men jag ska försöka hålla upp humöret och tålamodet. Sedan får vi se hur länge jag orkar hålla. Jag vet , mitt liv ser ganska tråkig ut just nu hahah.

Det finns så många saker jag vill vara bra på. Plugga, biologi, kemi, matte, teckna, laga mat, fotografera, skriva/blogga, spela musik, sminka, kombinera kläder, läsa, japanska, franska, finska........... jaaa---Samtidigt vill jag veta och läsa mangaböcker och se på en massa anime,Tv-serier oogfhgjdkj ... nej kommer inte att hinna (O________O). Det kommer inte å funka men man kan väl alltid försöka xD. Bara om jag hade all tid och utrusting också >w<. 

  Det blev lite fler saker på min köplista som jag räknade ihop från förra inlägget men det var inte mycket mer. Allting blir nog o kosta 2000 € så småningom lol . BARA OM JAG HADE PENGAR >W<

Jag kommer nog o fortsätta blogga i augusti förhoppningsvis. Köpte idag ett par svarta byxor och en mörkgrå polotröja från HH och en jordgubbsskål och en kopp för halva priset från Prisma. Jag äälskar jordgubbar och bär. Det finns så många saker som jag tycker om. Kommer och samla så mycket olika saker som jag tycker om t.ex. saker/kläder med tema om jordgubbar, sniglar, fjärilar, moln och färger som röd, svart, himmelblå, turkos och rosa och eventuellt brun.

Har funderat hur jag ska kombinera mina val av kläder och färg. Mest gillar jag nog att kombinera svart och rött. Det kallar jag för "hot fire combination" för jag tycker att svart är en färg som ser ganska hot med vilken färg som helst och speglar lite mer ung  vuxen utseende och rött har jag alltid tycker att passar super med svart.

Om jag vill se ultra söt vilket jag kallar för "baby cute combination" kombinerar jag kläder av babyrosa och turkos/himmelblå eller rosa och ljusröd, vanilj/cream färg med ljusrosa, rosa, blå, himmelblå turkos och  kanske eventuellt också rosa och lila.

 Ljusa färger som kräm/vanilj, ljusrosa, ljusröd, himmelblå påminner mig om baby och barnkläder. Av barnkläder får jag ett intryck av gullig och söt så därför försöker jag kombinera dessa färger med varandra då jag vill se lite sötare, yngre eller t.o.m. barnsligare ut ahah ;P

Om jag vill se mer elegant  vilket jag kallar för "innocent classic combination" har jag antingen kläder med floral/blom/ros tema kläder eller cream/vaniljfärgen som min huvudfärg som jag kan antingen kombinera med brunt, vinröd, svart osv.

Jag tycker att speciellt den bruna färgen av urgamla träd symboliserar tidlöshet så därför tycker jag att man ser också ganska "vuxen" och intelligent? men åtminstone klassisk och elegant  men inte "hot" som svart.

Vaniljfärg ser jag inte så ofta men jag tycker att den e ganska klassisk färg som passar med alla slags olika ljusa färgtyper.  Det var kanske därför ja valde en kräm/vanilj färgad klänning till studenten? haha nja....maby I wanted to look innocent, cute and classic at the same time!  XD

Så för att få allting klart.

SNAILSHIT'S LAW OF COLOURS

Huvudfärg:
  • SVART (hot)
  • VANILJ/CREAM (cute/classic)
Bifärger: röd, vinröd, ljusröd, rosa, himmelblå, turkos, brun osv.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: