lördag 11 augusti 2012

Hela familjen på dålig humör

JAg råkade byta arbetsdag och skift med en annan och kom fram till att jag inte borde ha gjort det för jag skulle egentligen köra pappa till sjukhuset. Tror knappast att jag kan byta tillbaka. Föräldrarna e sura och arga på mig ....

Alla i min familj verkar vara så stressade, ledsna och sura på varandra.. speciellt den här tiden. Varje gång mamma e ledig gör hon vårrullar och dessutom e det bärplockning på gång då många beställer ett lass av oss även om vi inte lade upp det på anslagstavlan i butikerna denna sommar.

 Inte att glömma att vi har grönsakslandet som pappa hela tiden tjatar om att vi måste ta hand om det och rensa ogräs, sälja, plocka och vattna. Vi verkar inte komma någonstans. Hur skall detta sluta riktigt? Alla bara sliter sig själva varje dag tills tröttsamheten smyger fram.  Alla blir bara tröttare och tröttare..

 Jag vill egentligen bara ha det lugnt men hur skulle jag kunna vara lugn då alla tjatar på varandra och stöttar o stönar hur förjävligt livet är. Bara tjat som väntas när jag kommer hem. Därför känner jag mig på mycket bättre humör då jag flyttar bort.

 Räkningar från alla olika håll som måste betalas varje månad och ännu tills pappas arbetslöshet, medicin ock läkarbesök kostnaderna förvärrar situationen ytterligare. Han kan inte ens köra bil längre. Allt arbete skjuts upp åt mamma och lillasyrran sitter bara framför datorn och spelar.

Det låter väldigt löjligt att jag också själv sitter här nu ock tjatar om liv på bloggen. Har fått nog av skällor för idag och ska arbetar kvällskift senare.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hoppas e ordnar se!

Snailshit sa...

Tack ! he ordna se som tur! :)