lördag 18 augusti 2012

Bilder o grejer som jag köpt denna vecka

Det var en lång dag igår, startade kl 7 på morgonen iväg till Kokkola sjukhus för att min lillasyster skulle operera bort sin stora prick under läpparna. Jag och min pappa hamna o vänta i flera timmar -.- men däremot fanns det skitbekväma en personers soffor i den dagkirugiska avdelningen. Kanske jag skaffar det någon dag om det inte e för dyrt ahhaha... var kan man köpa såna? ;o borde utforska lol

men ja efter det for vi o tanka bilen vid Lidl och sedan stack jag snabbt in i minimani och köpte en sparkcykel för 39,90. De röda och mindre sparcykeln för 27,90 var redan slutsåld så jag hamna o skaffa den dyrare, större sparkcykeln som det fanns bara 3 kvar. Jag får nöja mig med det. E lite tveksam om jag skulle ha köpt den där röda istället men kom fram till att det e ganska onödigt att köpa den där lilla sparkcykeln eftersom den kunde endast tåla högst 50 kg medan den som jag köpte tålde 100 kg.
Sparkcykeln ;o
När jag kom hem kl. 13 fick jag förstås min metamorphose lolita klänning. :D Fast mamma hade öppnat paketet redan -.- lol postmannen förde till dörren och tvinga henne att skriva under då jag var borta 8D Konstigt nog ingen tjata om att jag slösade på pengar eller mina föräldrar hade inget att kommentera lol 8D Har ännu beställt samma klänning med färgen rosa ;o men jag bad dom skicka det först i september då jag flyttat :3 Jag var bara en kvart hemma. åt snabbt o stack till jobbet som började och slutade från halv två
till halv tio.

När jag kom hem kunde jag inte låta bli att prova klänningen >w<)/ Den var en aning lång för mig men annars tyckte jag om den. Man kunde justera och ta bort rosetter och band. Jag kände mig så lycklig när jag hade på det. Första gången jag lade på mig en lolita klänning >w<)/ men min outfit e inte ännu  färdig. Har ännu kvar att skaffa en snyggare skjorta, jordgubbsmycken, lolita skor osv...
Skit bakgrundsbild. Tagen av min pappa -.-
Idag var jag till Jeppis för gudstjänsten. Efter gudstjänsten sålde vi grönsaker igen och till fist for vi till Halpa-Halli för att köpa egg. På samma gång hittade jag en massa andra saker som jag ville ha medan jag flyttar bort så jag kpöte en sängöverkast, rivjärn, och en flexibel skärbräda. Jag börjar bli en aning nervös men inte oroad.
Börjar smått tycka om rosa ;o
En sak som jag e säker på är att jag är nog tvungen att lämna en stor del saker kvar i huset och ta med dem senare. Mina bröder har lite problem med bostäder så dom bad mig att ta en del av deras grejjor till min studiebostad tills dom får en ... -.-

Så i princip kan jag inte ta med så mycket ...vilket suger....

Mitt arbetskontrakt har egentligen tagit slut denna vecka men jag fick arbeta ännu extra veckan efter. Har ändå inget att göra annars (förutom plugga) lol . Vännerna bor långt borta och tiderna för att träffas passar inte alltjämt ihop med varandra . Vi får se hur det går. :3

Sällan jag tar bilder med min webcam haha . Borde kanske göra det mer?
P.S. Jag tänker rada upp alla saker som jag har köpt denna sommar på min säng innan jag flyttar ut. Vi får se hur mycket saker jag har köpt :D
o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: