söndag 12 februari 2012

Thermae Romae

Huvudkaraktären Lucius

 Jag måste säga att den här animen fick mig att skratta. Det var både dum och rolig att man inte kunde låta bli att se på flera episoder av den.


Episoderna e ca 10 min långa. Storyn är om en arkitekt Lucius under Romartiden som blev arbetslös men då varje gång hamnar i japanernas nutida värld varje gång han dyker ner i vattnet. Han utforskar japanernas bad och heta käller samt deras kultur och maträtter. Han återvänder tillbaka till Romartiden och försöker adaptera japanernas livsstil, badrum och heta källor men får det inte precis lika bra. Dock blir de romerska folket mycket nöjda och han bli känd och erbjuden av kända kejsare att komma på och bygga om olika badställen osv lol .

live action movie Thermae Romae
Tecknestilen är också lite speciell. Den har inte mycket action i sig och rörelse. Oftast ser man den där Lucius ansikte hela tiden och hans funderingar och hans reaktion då han upptäcker den moderna japanska livsstilen. Jag rekommenderar nog denna anime om man vill ha något att skratta. Animen var dock inte den bästa jag sett men inte heller den sämsta. Jag e ganska dålig på bedöma med poäng och vitsord så därför får ni avgöra själv om ni vill se det eller inte. Jag har dock inte heller läst mangan så det kanske jag kommer att göra det någon gång. Har även hört att det skall komma en filmversion av denna serie lol jag ser verkligen fram emot det :3

o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: