fredag 10 februari 2012

Black Rock Shooter ??!! (ò_ó)

Jag tittade en ny "anime OVA" som verkade intressant för mig som min kompis sade att verkade väldigt populärt för ett tag sedan men till min besvikelse verkade inte vara så bra som jag trodde. Till min förvåning fanns det bara 1 episod, en OVA som jag hittade. Jag vet inte om det fanns andra episoder av animen men det var OVA:n som jag började se på.

Introt var coolt och häftigt när den där black rock shooter tjejn stod där. Jag gillade karaktärens utseende men sedan mittiallt bytte det till en annan scen där en flicka som hette Mato börjar skolan och träffar en ny flicka Yomi som de sedan bygger upp sin vänskap. Emellanåt bytte de mittiallt till en annan värld och scen där den där black rock shoooter tjejn (Mato) träffar den "mörka" sidan/personen av Yomi (Dead Master) och fightas där med sina vapen. Jag gillar deras karaktär och utseende mest men jag fattade liksom inte varför dom gjorde det men det såg väldigt epic !


BRS - OVA
Ärligt talat blev jag lite besviken på denna eftersom jag fattade inte alls handlingen och kopplingen mellan Black Rock Shooter och Mato och den andra flickan Yomi och hennes "mörka karaktär" och varför de slogs med varandra förrän vid slutet av OVA:n. Då blev Black Rock Shooter och Mato till en person men det som frustrerade mig också var att det slutade just där när dom fusionerade till en och samma person. Jag fick inte veta om de verkligen räddade Yomi då hon mitt i allt försvann =,=)" jag är helt förvirrad.Jag hade som sagt noll koll på vad som hände :<

Det kanske finns andra episoder av denna anime för jag har sett flera karaktärer än dom 2. Ska kolla upp det senare. Hittills har jag nu inte varit precis nöjd med denna anime. Hade förväntat mig en bättre story, men fighting scenerna var välgjorda dock.

Jag kolla just upp på Wikipedia att dom nyligen i början av februari började visa anime versionen av Black ock Shooter. It's bout time D<
De hade innan släppt en manga och spel version på Playstation plattformen hittills. Jag kanske kollar upp och läser manga-serien för att få bättre fatt och förståelser av storyn och karaktärerna lololo.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okej jag bestämde mig för att kolla på 1 anime episode av Black Rock Shooter , och jag måste ärligt säga att jag gillar nog den nästan mer än OVA lol 
Animationen är inte lika bra som i OVA men det är lite mer creepy och eh....kan inte riktigt förklara. Intressantare. Handlingen går inte heller lika fort men annars skulle jag nästan rekommendera att kolla på anime-versionen först innan man kollar på OVA. Storyn i anime-versionen avviker lite grann från originella OVA men annars karaktärerna är desamma i båda annars. Jag kommer förmodligen att fortsätta med denna serie. Animen verkar helt epic hittils. Jag ser verkligen fram emot det.Här e några screenshots från animen :3






 o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: