torsdag 9 februari 2012

Livestream med Pewdiepie

Jag glömde att skriva igår om livestreamet med pewdiepie och jag glömde också att ta en screenshott FUUUUCKK!!  (><)"
Jag kommer inte exakt ihåg när jag började se på hans livestream men det började för 30 min sedan jag började se på livestreamet.

Jag blev helt spänd runt hela kroppen och jag var så skitglad  att äntligen få se honom live  att jag började hoppa på stolen lmao... unbelievable. det var inte så många som som var där med honom i jämförelse mot förra gången men ca 6000 - 8000 personer kollade och var med i chattboxen bredvid som spamma som helvete.



På tal om chatten hos livestream, speciellt när det finns många där som kollar är det alltjämnt kaos lmao. Hur ska jag förklara dettta...hmm.. chattmeddelandena är så många så att man inte hinner ens se sitt eget inlägg. Det försvinner liksom på 0,5 sekunder.

Dock har jag varit med om detta förr så det är ju ingen surprise när det kommer hundratals meddelanden på en gång. Min första livestream som jag kolla på var med Hikki där hon var backstage och att man fick ställa frågor, det var dock inte på en känd livestream hemsida utan från en kanal ...tror att det var CBS eller något..O.o men det var första gången jag var med i en livestream chatt men man behövde inte bli medlen för att chatta dock så därför var det fullt med kaos precis som på pewdiepies livestream lol XD.

Den andra gången jag livestreama var från hennes sista konsert i Japan innan hon for på hiatus. Det laggade som helvete med min gamla tröga dator och man kunde inte stänga av chatten. Man kunde chatta där i chattboxen via twitter, facebook osv. Av vad jag kommer ihåg vad det ca 60 000 åskådare. Det fanns flera kanaler som livestreama från hemsidan Ustream där de livestreamade konserten, en kanal för dom som livestreama från sin iPhone, Mac eller sin telefon och den andra för dom som såg från sin egen dator.Det var sammanlagt 100 000 åskådare som kolla från Ustream + 20 000 åskådare som var där inne med i konserten + en del kolla från biosalonger i Japan så det blir totalt .... 120 000 + åskådare under hennes konsert på den dagen. Japp och där satt jag i 2½ timme fastklistrad på stolen. lmao  :3

Det som är så härligt med livestream är att alla fans från hela världen samlas vid samma tid för att vara med och dela sitt intresse. Det tycker jag är awesome. Chatten borde dock lugna ner sig lite emellanåt men annars har jag inget emot det än så länge. Det är ibland roligt att läsa vad andra har att säga också hahaha x3


o(≧ω≦)o
Snailshit