fredag 19 september 2014

Slay my habits



Var på fest igår lol 
Jag försöker nu trappa ner alla mina dåliga vanor nuförtiden.
Träffade och pratade men en person i oBÅ för att klarlägga hela situationen. Jag har nu lite mer på klart nu vad som beror på och hur allting är länkat till varandra.

Jag tänker först ta lite små förändringar i mina vardagsvanor.
Först är det viktigt att jag äter ordentligt. Maten spelar en stor roll över hur man mår och känner sig. Så om man inte äter ordentligt så kommer man att känna sig trött och nedstämd.

Det andra som jag tänker ändra på är mina rutiner. Ända sedan typ gymnasiet har mina rutiner varit ganska lösa eller rättare sagt jag har nästan inga rutiner alls. Jag har aldrig riktigt haft en klar och regelbunden plan som jag gör varje dag så därför visste jag inte vad jag borde göra och blev ganska rastlös då och satt och gjorde en massa andra saker för att slösa på tiden. Jag måste prioritera mig bättre. Vakna vid en viss tid och göra det ena och det andra före det. Jag har börjat planera lite mera och använt kalender på min surfplatta.

Det tredje är sömnen. Att bestämma sig att sova lite tidigare än vanligt och sova tillräckligt gör så att jag orkar för dagen mera och hinner med att planera och göra det som jag planerat. Jag måste tänka mer på min hälsa än på mina intressen? Kanske men iaf. Jag tänker börja starta med dom 3 sakerna och bygga upp och förbättra mig själv steg för steg.

GO SNAILSHIT!!!

Inga kommentarer: