söndag 21 september 2014

Pride Parad


Tur att jag faktist for och handla i Hansa torget idag. Jag e dålig på att hålla koll på evenemang i oBÅ ska du veta men denna gång hade jag tur. Råkade se några regnbågsflaggor när jag hadlade mat på salu torget... men jag visste inte att det var en PRIDE PARAD idag. Efter att ha kollat i en loppis några kvarter bort från Konstmuseét såg jag att dt flockades av folk där. Jag var lite nyfiken då men jag visste inte än att det var en pride parad. Så jag cyklade dit och joina dem såklart haha.




Jag blev ju lite besviken på mig själv att jag missade Pride Paraden i Jäppis men äntligen fick jag vara med och marchera längs gatorna på stan. Vi gick nog en ganska lång sträcka. Började från Hansa torget och gick ända till Veritas Stadium vid Kuppis parken. Köpte också en Regnbågsflagga för att stödja Pride Paraden :D

Dock hann jag inte handla allt mat som jag hade tänkt mig men jag kan göra det imorgon eller en annan dag.

2 kommentarer:

Carrotten Mööh. sa...

Gdi att ja bifinner mig HÄR uppe när de e pride parad DÄR nere. XD ja mena samma problem va me jeppis pride som ja missa för de va här uppe medan ja va där nere. Ahahahahaha. Nästa gång bara så får man joina med buller å bång~~ XD De ser härligt ut från bildrna :D

Snailshit sa...

aw men nästa gång så ska vi nog försöka joina på en parad fan. Det skulle va skit trevligt !!