tisdag 30 april 2013

VAPPEN!!!!

Hej idag var det Valborg i Åbo där massor av vita mössor sågs på kvällen. Jag hade inte tänkt delta i det eftersom jag inte hade studentmössa men en kompis frågade om jag ville joina med hennes grupp så why not?

Jag har som sagt aldrig varit med o firat Valborg på riktigt i en stad och jag ångrar mig verkligen inte att jag for idag hahahah. Det var en skit intressant upplevelse. Folk flockades överallt runtom i Åbo med sina vita mössor på huvudet. Många uni/högskole studeranden hängde runtom kring ån och festade drack hade på sig sina halaren.

Nästa år kommer jag nog och joina och ha kul med min halare och studentmössa. Det här får man helt enkelt inte missa i Åbo. Som tur var vädret soligt och vackert under kvällen så alla njöt fint och alla kunde festa och ha kul ute. :D





Inga kommentarer: