tisdag 2 april 2013

Ansvar

Jag vet inte om jag någon gång skrivit om detta men det e faktist ganska jobbigt att bo ensam. Å andra sidan kan det också vara skönt att bo ensam. Man hamnar o ta åt sig allt ansvar som man aldrig haft behövt bry sig om förr. I alla fall för mig var det så, jag hamnar att kocka, planera varje dag på vad jag ska göra.

Det e ju förstås mycket frihet också, man får ju göra vad man vill utan att behöva bry sig om andra. Allt har väl sina för- och nackdelar men för det mesta trivs jag nog att vara ensam för det mesta. Mig och min ego bara växer ahahah fan men iaf för mig e det ganska skönt fastän det ibland skulle kännas skönt om man hade någon annan som skulle kunna sköta vissa ärenden åt mig.

Jag måste medge att jag inte haft ansvar över mig själv ordentligt än. Det finns mycket som jag ännu vill lära skärpa och få kontroll över mig själv. Hur kommer det sig att jag blev så jävla shopaholic som jag e nu? (Du måste pausa nu för helv-)
Jag vill ha 100% koll på vad jag verkligen håller på med. Därför bor jag ensam. Jag vill lära mig att ta eget ansvar fullständigt. Få det som jag vill gjort. Att mina veckoplaner går som jag har tänkt mig.

Hittills har mina veckoplaner alltid haft hinder jädrans cockblockers. Det e så störande när jag alltid failar med det. Jag vill verkligen få det under kontroll.

Tjihoo men en sak e jag säker. Jag ska definitivt slippa in på farmaci denna gång. Även om jag hamnar läsa natt och dag. Jag tänker definitivt inte ge upp så lätt. Jag tänker satsa på det upp till 1000%

Inga kommentarer: