tisdag 31 juli 2012

Alla e upptagna med sitt eget liv

Jag vet inte men just nu så känns det som om alla e helt jäkla upp i varven med sina egna sysslor och arbeten.
Jag har inte mycket kontakt med någon mera och allting känns väldigt "bizarre". När jag skickar meddelanden till min kära kompis och en del andra  nära vänner svarar dom inte ens eller så svarar dom jäkla försent. Alla verkar vara väldigt upptagna denna måånad.

 Snart går vi alla mot olika nya ställen där vi måste anpassa oss, träffa och skapa nya vänkretsar för att trivas medan de gamla vänkontakterna långsamt bryts och går ifrån varandra för var dag som gått. Det är skrämmande och jag skulle så gärna vilja hålla i god kontakt med dem som dom var förr. Jag vill också få nya vänner men jag vill inte lämna de de gamla heller på samma gång.

Jag förstår mig inte varför jag lägger mig så mycket i vad andra sysslar med. Läser och följer andras bloggar så hårt. Jag skäms. Jag borde koncentrera på mitt eget liv också och inte följa till punkt och prick vad andra sysslar med men det känns så fräckt när jag tänker på det sättet. E det verkligen det?

Jag känner mig så självisk, ego när jag tänker på mig själv men kanske det inte e det ändå. Jag kanske blir mycket mer underlättad och inte lika ledsen om jag får tänka på mig själv då och då och minska på att oroa sig för andras folks egna sysslor.

Det är ju som sagt mitt val, mitt liv o min egen framtid som jag borde se efter och inte andras.Jag e hopplös.... men nu ska jag nog ändra på det. Inser nu att de enda som jag är konstant i kontakt med i hela livet e min familj. Jag har verkligen nu först fattat hur betydelsefull familjen är. Jag kommer nog att vara tacksam att jag inte var föräldralös.

Skita i på andras intressen och sysslor o bara koncentrera på min egen. Ta en paus från bloggföljningen och annat skit som har med mina vänner o göra annars kommer jag ingenstans.

Jag hoppas att ingen får en uppfattning om mig som en självisk och ego person just nu. För jag e hemskt ledsen för det isåfall. Jag måste iaf få bättre koll på vad jag själv riktigt vill göra och inte slösa på min jäkla dyrbara tid på att veta vad andra gör och sysslar med. Just nu känns det som om jag tvingar mig och göra det fastän jag inte vill riktigt. Det gör mig egentligen ääärligt lite olycklig. De flesta bryr ju sig inte ändå vad jag sysslar med själv så varför måste jag bry om deras? O_o

ARHgdhf tankarna svimmar helt löst omkring i mitt huvud nu.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: