måndag 2 juli 2012

Ensamhet..

Jag brukar ibland känna mig otroligt ensam. Även om jag har vänner runt omkring mig som jag kan prata med under skoltid och annars hemma på nätet kryper ensamheten ibland upp i mina känslor.

Mina vänner bor alltjämt långt ifrån mig så det e kanske därför jag känner mig så ensam? Det svårt att säga vad det riktigt beror på. Inte för att jag har något emot ensamheten. Ibland känns det extremt skönt att vara ensam, helt ifred och göra det som man verkligen känner för utan att någon annan behöver veta. Koppla av i det lugna, tomma, ensamma intet som ingen annan kommer att störa och se på omgivningen. Sätta sig djupt i någonting och glömma bort allt för en stund.

Det e det bästa med ensamheten men om man ska festa, laga mat eller plugga och äta skulle det kännas bättre att ha någon med sig. Speciellt en pluggvän skulle jag ha velat vara med där vi sitter till exempel tillsammans i något lugnt ställe som biblioteket och pluggar på det som vi måste lära. Då känner jag inte mig lika ensam.

Annars trivs jag nog lika mycket i ensamhet som i sällskap. 

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: