söndag 8 juli 2012

Mensvärk, Kronobydagen etc.

Jag har haft ganska jobbit de senaste 2 dagarna. I förrgår fick jag mensvärk och var tvungen att åka hem från jobbet, låg hela dan i säng och jag spydde 2 ggr. Kanske jag ändå borde besöka någon läkare eller rådgivningen efter några tips och sånt. Jag vet inte om jag orkar hålla ut smärtorna längre för det tar så sjukt. :c Tänk om jag har något slags idk cancer i livmodern eller något fyfan. Usch vad hemsk det skulle vara. Har haft sjukt mensvärk redan under lågstadie tiden. Jag kan ej beskriva mina helvetiska menssmärtor som jag måste gå igenom. Jag är som en spänd gitarr som någon håller på att klippa av strängarna. Det känns som om jag är vid gränsen av döden. Jag kan ej röra, sitta, ligga för att få bort menssmmärtan. Det e bara o sitta blunda och hoppas att det försvinner snart. Det enda som brukar hjälpa mot min menssmärta är att värma maagen och ta smärttabletter i tid o vila hela dagen.

Igår sålde jag vårrullar igen om usch vad varmt det var. Det fanns ganska många vårrullar kvar eftersom det fanns några andra vietnameser som sålde där. Konkurrens ! Sedan vid 3 tiden stack min familj till stan för att hälsa på en bekant som skall sälja sitt vackra gamla hus och flytta till Åland om en vecka. Jag fick 145 € från en präst i USA via henne. Han behövde inte pengarna och berättade att hon fick ge det till någon bekant/flykting som hon tyckte var värt de pengarna och att jag o min familj är de närmsta bekanta av henne så hon gav det åt mig. Jag e så tacksam !!! Vi kramades och berättade om livet och hennes förlust av sin gamle man och barnen som bor långt borta och hur det känns att sälja det vackra huset som dom byggt och bott i 50 år liksom. Jag och mina familj for rundades genom huset en sista gång innan hon ska flytta bort. Ack bara om jag hade med en kamera skulle jag kunnat ta jättefina bilder av det till minnet. Jättefina och antika möbler måste jag säga. Hon berättade att deras möbler skall sättas på museum i Karleby och jag måste säga att det är värt det. Ska också skriva ett brev till prästen i USA och tacka honom för pengarna.

Sedan efter besöket stack jag o min familj o handla. Köpte köksredskap(stekpannor, kastrull etc. 5 € styck). Jag bryr mig inte så mycket om kvaliteten utan bara om jag får det som jag behöver så e jag nöjd.

Fan vad hett det har varit idag och på de senaste dagarna. Typ 25-30 grader i skuggan! Hörde att det kommer att regna nästa vecka så vi får se. Jag kommer förmodligen inte att besöka Jeppisdagarna (för en gångs skull) eftersom jag arbetar kvällskift och dagen efter så ingen party och krog för mig denna sommar. Tycker att det e inget särskilt mycket nytt på Jeppisdagarna annars. Bara vårrullar hit och dit plus små låtar och sånger som spelas och en massa fjortisar och ungdomar som super på skolparken. -.- Jag har fått nog. Har ändå varit på Jeppisdagarna sedan liten så man kan ju liksom fårutspå vad det finns där o se. lol . Ingenting nytt för min del.

Livet behöver inte bara bestå av festande och supande. Jag kan helt avstå från det om jag ville men jag har ingen skillnad egentligen. Om mina vänner vill så varför inte joina eller om dom inte vill festa på krogar och sånt så kan man ju hitta på någonting annat. Respekterar allas beslut ärligt och godhjärtat. Ingen vits att tala skit om dom som festar eller dom som sitter hemma varje dag. Det är upp till en själv och ansvaret och beslutet är ditt.

Ska btw till Jeppis idag senare lol på mässa (again).
o(≧ω≦)o 
Snailshit

1 kommentar:

Johanna sa...

Ojdå! Krypa på dej!