söndag 22 juli 2012

Jordgubbar o Jeppisdan

Jordgubbar <3 Bilderna tagna av mig :3

Jobbade ikväll o kom hem för en stund sedan. Har inte gjort någonting särskilt idag men åtminstone tvungen att hämta min bror från Jeppis i morse. Där for min goda sömn ahah ...

Gårdagens Jeppisdag var total fail. Min kompis kunde inte komma o se film med mig och då var jag tvungen att kolla filmen själv. Greeat fan vilken bra dag att sitta helt ensam i biosalongen o kolla på en film med popkorn och limsa i handen -.- okej det var 3 andra personer som kollade också men dom hade sällskap av varandra iaf.. Vi planerade på att kolla The Amazing Spiderman tillsammans.

Filmen i sig var helt bra. Handlingen var nästan likadan som den förra med andra skådespelare i stället så det var inte en överraskning att det kändes som om man inte hade sett en liknande scen förut.

Sedan efter filmen gick jag till parken och såg att någon sjöng Bon Jovis låt och när jag kom närmare för att titta på vem som sjöng kunde jag inte tro mina ögon. Det var min förra historialärare wtf?!
Patrick Hansell min historia lärare under högstadietiden stod där på scenen med ett band från Kokkola o sjöng en massa gmla rock klassiker låtar. Så där satt jag inklistrad i kanske 1 timme och hejade på honom . Hoppas att han såg mig för jag var typ den enda där i hela hopen som gunga o sjöng med popcorn i handen. Skulle ha varit SUPER LOL OM min historia lärare i gymnasiet NAJ stod där på scen och sjöng en av Bon Jovis låtar ahahaha ja , ser fram emot det nästa år!

Men annars var Jeppisdan i år skittråkigt. Bara en massa vårrullar och godis försäljning på gågatan och en massa smycken och skit. Ungdomar stod eller satt i grupper i skolparken med varsin cider eller öl i handen och supa som vanligt -.- medan jag gick bara om helt fucking awkward igenom hela skitet. Det är så jäkla tråkigt att gå genom Jeppisdan helt ensam. Skulle vara lite roligare med sällskap men tyvärr gick det inte som det skulle så allting sket sig. Dessutom skulle jag inte heller våga gå till Melody helt ensam jag menar ...Melody Nightclub alone? really? O_o nä det får gå, så jag stack hem halv 11 på kvällen redan för att jag hade ingen att sällskapa.

Skulle hellre ha arbetat kvällskift på den dagen så att jag får tjäna mera pengar. Så jag bytte lördagens kvällskift mot en morgonskift på tisdagen vilket betyder att jag får lägre lön än på lördagens. Det sugggerr...... och jag fråga om ledigt helt i onödan -.- tänker aldrig göra det igen mer fan .... även om jag skulle ha arbetat 7 dagar i sträck. Om inte min kompis skulle ha svarat meddelandet så jäkla sent skulle jag ha kunnat hämta henne och se på filmen eller om inte hon heller kunde ha kommit skulle hon kunnat meddela det lite tidigare så då kunde jag ändå ha kunnat gå och jobbat i tid. ...Japp har lärt min läxa.. total Fail.... Förutom då jag var och handla med mamma vid Lidl och Prisma innan filmen där jag hitta på rea 2 par skor och 2 väskor, vilket den ena var en resväska för halva priset. :D
 från Prisma i Jeppis >w< Kunde inte låta bli att köpa dem fan!
o(≧ω≦)o 
 Snailshit

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja jeppis daga sama sak varinda år. Jag sko ha skratta så grömt om ja sko ha sirt an sjong tij lol.