lördag 7 januari 2012

Sista arbetsdag idag och Lingonvecka! =,=!

Usch vad det är skönt att äntligen få sluta arbeta efter 6 dagars arbete. Jag har typ arbetat halva jullovet så helt nöjd kan man väl vara då man själv äntligen får tjäna lite pengar. Jag har arbetat i 6 dagar strax efter nyåret.

Egentligen skulle jag bara arbeta 5 dagar men dom behövde en hoppu på trettondagen och frågade om jag skulle kunna hoppa in. Jag var lite tveksam till först för jag skulle egentligen börja skriva och laga kompenseringsuppgifterna under jullovet men jag är ju ändå så pank så jag kunde väl hoppa in då, dessutom fick man dubbel lön på den dagen så under hela veckan har jag väl typ tjänat ...typ 420 €? men jag hade arbetat också lite just dagen efter då jullovet började och några andra dagar så jag fick väl ungefär allt som allt kanske någonting på 500 € under hela jullovet.

Att arbeta som hoppu e inte så dåligt. Det är bara att man måste springa överallt och fråga men som tur behöver jag inte skriva något. Ibland känner man sig sysslolös speciellt från början och i slutet när allting är färdigt gjort men annars känns det helt okej att vara hoppu för tillfället.

Men bajs då min lingonvecka började just under halva arbetsdagen. Egentligen var det bra att jag fick lingonvecka nu eftersom jag inte hade fått min lingonvecka på typ mer än 3 månader? senast jag fick lingonvecka var typ mitt under studentskrivningarna, ca i mitten av september. Jag började dock bli lite oroligt redan i mitten av december om jag skulle få min lingonvecka men nej lol? fick först en vecka efter nyår jaha... det var ju ändå bra att jag fick det på min sista arbetsdag lolololo ...tänk om jag skulle ha fått lingonvecka starx efter nyår. ...och att arbeta med lingonvecka uguuhghuu jag skulle dö XD 

Känslan att äntligen få sluta arbeta och återvända till mitt studieliv susade igenom kroppen hela kvällen. Jag kunde inte vänta mig mer att äntligen få slippa hemifrån och åka långt långt borta och bara njuta med vänner runt omkring mig och starta om mitt liv igen. Att själv få ta itu med de problem som man stöter på utan föräldrars hjälp tycker jag är ett effektivt sätt att verkligen ta allt på allvar och verkligen förbättra sig. Jag gillar det seriously, man inser det först när man har provat det utan föräldrarnas tjat och påminnelser..

Det är så tråkigt att sitta hemma och derpa hela dagen. Jag kunde ju dock spela amnesia, prenumbra och läsafärdigt boken Brisngr, plugga och skriva men eh lol ...det får jag väl ta itu senare.

Derp, imorgon är det min sista dag i Pampas innan jag sticker iväg vidare med tåg till Helsingfors och sen vidare därifrån tillbaka till VNF i Karis för att ta itu med mina skolarbeten D8

o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: