torsdag 26 januari 2012

Plugga, Plugga, PLUGGA och skriva ....

Har försökt börja plugga igår och det gick helt OK... jag följde anvisningar från Plugga smart boken och försökte bläddra igenom anteckningar och böcker. Jag försökte sedan snabbläsa igenom boken EU:s miljörätt men jag fattade inte ett dugg vad jag läste men jag ska försöka läsa om det igen idag om jag hinner. Ska ikväll också börja skriva studiedagbok, men det ska jag skriva på min andra blogg, snailshit.blogg.asia då den ändå inte är i använding nuförtiden fufu~! yay! (><)/ Så om du vill stalka lite djupare på vad jag har pluggat får du gärna svänga dig dit och ta en titt. Dock är studiedagboken främst huvudsakligen för mig själv men om du är nyfiken får du också läsa den. Inget måste. :3


Jag är lite oroad över arbetet men annars känns det helt bra att stormplugga med raskt takt varje kväll. För en stund sen kände jag mig lite trött men nu mår jag lite piggare när jag har ätit middag i skolan. Ikväll ska jag försöka fortsätta med samma takt, förutom att jag ska för en gång skull börja skriva miljörättarbetet. Jag vet inte hur och på vilket sätt jag och min arbetskamrat ska fördela rubrikerna och vad innehållet ska bestå av men det får vi se senare. Innehållet ska vara 8 sidor minst och jag stämplade ett deadline för mig själv att få det färdigt till söndag kl. 23:59:59 lolololololol.... hoppas att jag får arbetet godkänt också.

Att läsa miljörätt känns jobbigt för mig, även om det är väldigt konkret och inte alls flummigt förstår jag inte alls vad jag riktigt läser....O___O speciellt EU:s miljörätt boken D< Jag blir typ dummare av det, eller så känns det iaf XD. Fattar 0. Det kanske beror på att jag aldrig brukar förr stöta på eller van vid situationer där jag är tvungen att plugga lagar och paragrafer eller texter med sådan stil. Dessutom hör den boken till första tentomgången nästa torsdag. Det kommer att bli super trevligt att läsa igenom 300 sidor på mindre än 1 vecka tills tenten + tentkompendiet. Jag ska åtminståne försöka mitt bästa och inte slarva mig igen. Dock är inte den där uni kursen så viktigt heller för mig men ajja då jag väl ändå betalat lite för fjärrlånet kan jag väl också försöka lite på det (o.o)

Jag har lovat mig att bli mycket HARDCORE denna år och jag hoppas att jag lyckas med det. Förstås strävar jag aldrig på att bli bäst, men att förbättra mig det vill jag gärna bli just nu. Vad händer sedan när jag har förbättrat mig till den nivå jag inte kan förbättra mig mera?

Jaa....då får jag väl bli till en svamp och suga upp allt igen, repetera mina förbättringar och fortsätta leva men det viktigaste av allt. Sova & Andas x3
Ikväll ska jag också ta en dusch om jag hinner lol eftersom jag strävar till att duscha minst varannan dag. blö

o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: