söndag 15 januari 2012

Cellbiologi .... (=,=)

Himlen idag.... en ö i viken :O påminner om den lilla ön i Kronoby å :3

Har sysslat med cellbiologi typ hela dagen. .. (T_T)
Först funderade jag halva dagen på cellcykeln och försökte planera ett schema för hur jag skulle förklara cellcykelns faser osv... eftersom jag förmodligen är tvungen att göra detta arbete själv när de andra i min grupp inte klarade Människans genetik tenten kommer det att vara extra mycket jobb för mig att skissa upp en plansch och förstå alla termer som har med cellcykeln att göra. :<


Resten av dagen försökte jag laga färdigt kartan över cellmembranens transport som jag egentligen borde ha lämnat in i fredags (>w<") Hoppas att läraren inte blir sur. 

Jag har också kokat mat år mig själv.. på morgonen åt jag en ostsemla och till kvällen kokade jag ris, stekte en omelett åt mig själv och åt lite salladsblad som jag köpte från butiken igår. Ingenting särskilt har hänt idag... dock skulle jag ha gärnat gått till Desucon om jag hade tid och någon karaktär som jag ville cosplaya men tyvärr känner jag mig ännu osäker så jag får gå på konvent på sommaren istället. :3 

Mycket skolarbeten är på gång just nu och det känns så fel att lämna det på hälft när man för en gång skull svor på att skärpa sig med sitt pluggande och kunskapsförbättringar. Jag vill bli HARDCORE!!! (><)/ eller åtminstone tålmodig som när jag gick under högstadiet. Jag vill verkligen förbättra mig. Jag känner mig jäkligt motiverad just nu ... jag kan inte svika min motivation för andra gången (><) HAYA Dax att aktivera mig, trampa på tålmodighetspedalen och sikta mot stjärnorna XD 
I hope it's never too late ya kno? :3 

Btw jag borde sluta säga Ganbatte ne som egentligen borde vara Ganbare? (<,<) men det gör mig så glad när jag skriver det (oωo) ....jag får väl hitta på ett nytt ord... mhmmm.. ok ...den nya frasen jag kommer att använda vid slutet av inlägget är "GO SNAILSHIT Muthafuckaa!!!! weee~~ (><)/"


o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: