måndag 9 januari 2012

Back to School! Vårterminen inleds!

Hej och hå nu är jag tillbaka i Karis, tågresan gick som planerat och jag kom fram till Karis tågstation kl. 22:00 och gick gående mot internatet.
Vi kom fram till internatet ca. 22:30 och pustade ut för den långa resan. Jag ångrade mig dock platsen som jag beställde på fjärrtåget från Bennäs till Hesa eftersom jag beställde platserna i ett barnvagn. Kaos var det ja,  en kvinna bredvid oss hade en baby som tjöt, grät och skrek i mer än 1 timme. Det var verkligen irriterande och jag fick huvudvärk. lol men jag lärde min läxa från och med nu XD. Ingen plats beställning på familjevagnen med fjärrtåg mellan Hesa och Karleby.
Som tur stack kvinnan och det skrikande förjävlade babyn när vi kom till Tammerfors.

Ajja men när vi kom fram till internatet packade vi oss av våra grejjer och jag stack och somnade direkt.
Idag började jag med matte kl 9 på morgonen och insåg att jag hade glömt min mattebok hemma.....FUUUUUUU~~~!!!!!! ARGSHDhksfh NOOOO...vad ska jag göra nu då? inte vill jag skaffa en ny bok då jag ändå bara har matte till februari D< ...typiskt mig... jag får väl få tag i min lillsyrra och be henne hitta boken där hemma och sedan skicka det till mig. =,=....
Efter 3 timmars matte istället för 4 timmars fortsatte vi med fysik ända tills klocka var kvart före 3 på eftermiddagen. Jag hade som vanligt fortfarande lite ont i magen under dagen och hade ingen mataptit under lunchen så jag blev hungrig tills middagen.

Efter skolan stack jag till centrum för att köpa cykellås åt min cykel som jag släpade med hemifrån och gick omkring i butikerna för att kolla om dom hade någonting billigt på rea. Jag hittade endast en röd, fin lagom stor handduk från Jysk för 2,50 € :3 men annars ingenting extra. Jag tänkte köpa vinddruvor från Lidl men till min besvikelse hade dom inte dom där kärnfria vinddruvorna till säljes D< Dafuq!! I WANNTTT >w<....Mamma sa att hon brukade köpa därifrån....dom borde lägga fram vinddruvorna imorgon eller på torsdagen annars dör jag....jk men seriously :< I need....lol

Aj jo dessutom for jag till Smarket och köpte svarta och vita soppåsar till min internatlägenhet...det konstiga var att de vita soppåsarna var mindre än dom svarta o.e whyy???! ....I mean wtf.... kan dom inte vara lika stora....D:< Jag tänker köpa från K-Supermarket eller Lidl nästa gång....it makes no sense ya kno

Men ååh va skönt att äntligen få använda min underbara cykel igen... Det sparar mycket tid både på sommaren och på vintern. :3 I love my Biicycle fuck yeahhh!! XD Bicycle FTW!!!

Ayeh Ayeh ... efter shopping/handlandet ville min kompis se på pewdiepies senaste uppladdade video, en Amnesia custom story ....of course XD DOm e bara för bäst!! lmao
Sedan efter första delen stack vi och åt middag, löksoppa eller whatever fick vi som middag och det smakade helt bra...kanske för att jag var så hungrig lololololol 8D
men ja efter middagen fortsatte vi att se på andra delen av pewdiepie custom story amnesia video på YT.

Efter att vi hade sett på det började surfa lite grann på nätet men kom fram till att jag slösar på tid igen så jag bestämde mig för en gångs skull börja komplettera färdigt biokemi extra uppgifterna under jullovet och Cellbiologi uppgifterna.....men jag hann dock inte börja med fysik läxan och miljöbiologi arbetet :< jag får väl försöka skriva färdigt uppsatserna i biokemin imorgon och sedan se om jag hinner börja med miljörättsarbetet som ska lämnas in på fredagg!! D<

Det börjar bli stressigt men det ska nog ordna sig så småningom. GANBATTE NEE~~! >w< *prutt*

BTW jag beställde äntligen den där jäkla dyra Människans fysiologi boken till farmaci urvalsprovet D< IT'S BOUT TIME...... långt inlägg igen btw.....x3

o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: