söndag 28 augusti 2011

Genom Karleby-Tammmerfors-Åbo-Helsingfors till Esbo inom en dag

Tjohooo vilken lång resdag det var för mig. Stack med tåg från Kokkola idag kl. 00:18 på söndagsmorgon i en 2a klass 3 bädds kupé sovvagn som for via Tammerfors och kom fram till Åbo kl. 7:50 på morgonen. Min kusin kom och hämtade mig som tur annars skulle jag ha brytit ryggen om jag var tvungen att bära den förbannat proppfulla och tunga väskorna....
Ångrade nog lite över att jag packade lite för mycket ..men vfan int kan jag heller ha ett plagg på i 3 veckor? dessutom måste jag släpa med alla mina fysik-, matte och kemi böcker + anteckningar annars klarar jag mig aldrig studentskrivningarna inom 3 veckor O.e

Men anyaways moving on... Jag stack till Åbo för att fira min kusins barndop. Han fick en gullig flicka. Min fasters hus var proppfullt med vietnameser från Vietnamn och andra vietnameser som bodde långt borta som kom föratt övernatta till dopet eller stanna en stund. Som tur behövde jag inte tränga mig i hennes hus ...lol ugh..

Ja moving on till dopet... Dopet slutade allt bra och fint. Dock blev jag lite tveksam på min kusins fru att hon hade såna kläder och vilka höga klackskor hon hade på sig...O_O ...för att vara en 1 månaders nybliven mamma! tänk om hon skulle ha snubblat över trappan med bebisen i armarna i kyrkan...usch nej om jag skulle få barn och döpa barnet skulle jag INTE klä mig i typ 10 cm höga klackar och en super kort & tunn klänning som man nästan kan se trosorna...O_e

Efter dopet stack jag och min kusin H till Åbos shoppingcenter för att köpa kort till barnet..eftersom hon inte hade köpt det...vi tog en liten paus och fikade lite i Arnold's tills klockan var närmare 13:oo på dagen och sedan stack vi till den kinesiska restaurangen som dopningsfesten skulle hålla hus. Festen gick bra jag fick ge presenten till min kusin och vi fick en bra plats att sitta och äta. Maten var helt OK...bättre än bröllopet men mammas mat slår nog restaurangens mat by faaar lol

Kändes som om mina connections med mina long distance kusiner har förbättrats på något vis...eheh (o.e)


En del vietnameser blev fulla och andra bara satt där och hade tråkigt(me included). De som kom långt borta för dopet stack hem tidigast sedan var det väl min och broderns tur att sticka iväg...Vi stack hem till min kusin H's hem och vilade eftersom de fanns tåg till Helsingfors med 1 timmes mellanrum så hade vi inte någon brådska med att beställa tågbiljett.

Kl. 18:o5 stack vi från Åbo KUPPIS påväg till Helsingfor...tog ca 2 timmar innan vi kom fram. Sedan tog det ytterligare typ 45 min att åka från Helsingfors tågstation med metro och sist buss till min brors bostad i Otnäs. Det var ett snigelskits helvete att bära på den där tunga feta väskan så jag fick hjälp av min bror att bära den...

Och nu är jag äntligen här och det känns superskönt att få vila efter denna super extremt långa dag som förflutit (e.e)

men imorgon ska jag iväg igen ... till KARIS!
o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: