onsdag 10 augusti 2011

Laptop!!! yaay :D

Ohoho det regnar som fan idag O__o
....
arbetsdagen idag var som vanligt ...inget särskilt speciellt har hänt.
men när jag kom hem jaa...jag såg en låda på golvet bahaha....jag visste direkt att det var min laptop :DD VOILA!

sorry bad camera quality! >:(



 Jag blev jätteglad eftersom jag köpte de på nätet från gsm-store i söndags och de skickade den på måndan och efter 2 dar så fick jag den hem levererad ända till husdörren! :O
 Det konstiga är att jag inte egentligen beställde den från posti så att den levererades strax till husdörren. Jag skulle egentligen ha varit tvungen att hämta laptopen från matkahultostationen i Kokkola men eh det var en av mn storebrorskamrat som förde hem den åt mig lol ehehehe XD 

Meh fyfan vad den va tung! 15,3 tums skärm. den väger ju säkert 3 kg?! lol dels beror det på att tangetskrivbordet är gjort av aluminium och att hårdvaran är kanske lite tyngre än min brors laptop vilket hans är gjort av plast och har mindre RAM och minne än min. Laptopen verkar inte alltför tjock men int e den tunn heller, typ lagom? eh..men jag gillar tunna laptop och dessutom lätta. Det kommer att vara ett jävla helvete att bära med sig den här datorn när man ska t.ex. gå till biblioteket och skanna böcker! Speciellt en person som mig som regelbundet besöker biblioteket för att titta på böcker lol.

Egentligen behöver jag ju inte heller bära med mig den här datorn till biblioteket eftersom jag har ju en bärbar skanner som är liten och lätt men helst ändå eftersom jag gärna vill förhandsvisa om skanningen lyckades eller om jag utelämnade delar av en sida osv. vid behov av re-skanning.  
Jag måste säga att den var jävligt snygg. fastän min storebror sade att asus datorer satsar inte så mycket på själva utseendet än hårdvaran.

Det är därför min storebror inte valde att köpa de kända datamärkena såsom Hp, acer, compaq osv. pga. att de satsar mer på laptopens utseende än själva kvalitén och hållbarheten. Apple's laptopar är kanske ett undantag rofl.  lenovo ärockså ett bra märke enligt min storebror fast de är fulare än asus lol. Det är också nästan bättre om man köper datorer från nätet eftersom de är billigare och i vissa nätbutiker behöver man inte betala för postavgiften s.k. frakten till hemmet.

Det enda nackdelen är väll att man inte kan prova, känna och se det med egna ögon.  
 Annars är jag väl nöjd med den här datorn jag betade för även om det enligt mig kostade lite mycket....
Vi får hoppas att den håller i åtminstone ett år lol :D
 P.S. min laptop är hot! XD

o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: