tisdag 23 augusti 2011

Ingas fest

Idag har varit en kort arbetsdag för mig. Det kändes verkligen ra eftersom jag fortfarande var sjuk dessutom glömde att ta med maten (=,=) som tur ...skulle en del av Sandbacka's personal inkluderat mig åka till Ingas fest i Nedervetil. Inga är en av Sandbacka's patient som är över 90 år. Jag hörde att hon brukar ha fest varje sommar och bjuda alla åldringar, personer och bekanta på vårdcentret och ev. lokal åldringshem till hennes döttrars hus för att fira.


Fin fest med bjudning av kakor,smårgåsar och tårtor. Som tur fanns det något att äta så jag kunde ialla fall stoppa i mig någnting så att jag inte skulle svälta ihjäl mig medan jag var sjuk. :3
Vi satt förstås utomhus då det fortfarande är varmt på sommaren och njöt av musiken som musikanter spelade på och jag hörde till och med att det fanns några gamlingar från öh...veterankören eller nåt där på festen. 

När klockan var halv 3 stack vi hem med taxin. 
Tyvärr har jag inga bilder tagna från festen men det var intressant. Skulle förstås vara roligare om det inte bara fanns gamla folk men eh... who cares? 

Det var första gången jag var och festa med gamlingar hahah :3 och Inga va awesome! LOL även om hon misstog mitt namn för Olivia istället för Cecilia XD 
Jaja ...det var det speciella som hände dag. 

o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: