fredag 5 augusti 2011

Lång dag! Wee~!

Jag var och arbeta idag till klockan 2 på eftermiddagen. strax när jag kom hem stack jag till stan för att handla. Min storebror skulle idag beställa en bärbar dator. Egentligen ville jag ha en minilaptop men ne...han tycker att det är bättre att skaffa en laptop med bra kvalité så att de håller längre.
Jag var också till Arbetskraftbyrån för att lämna in mitt arbetsavtal och till FPA (folkpensionsanstalten) för att lämna in arbetsdagboken.



 Tusan vad det regnade! Jag var tvungen att ta med min regnjacka till stan. Dessutom glömde jag att kolla öppet-tiderna i den där sushi affären. Ååh....sushi <3<33<3<3 kan inte vänta på att prova på att smaka äkta sushi!! >:D ....Jag har själv försökt göra sushi själv 2ggr men då min familj är så korkade att de steker laxen så att den inte är rå mera D: Den ska ju va rå! D:>
Buhuhuhu~! T_T men anyway...

Det är nämligen så att jag funderade med mina kära vänner att vi kanske skulle gå och äta sushi nästa vecka och då var det viktigt att veta när de har sin sushi butik öppet. Senaste gången jag och mina vänner besökte en sushi bar så var det stängt när vi kom fram dit, vilket sög snigelskiten eftersom jag kollade öppet-tiderna på nätet men det var så att tiderna på nätet stämde inte. Jag fick en läxa sedan dess att inte alltid lita på vad det står vid hemsidornas öppet tider lol :D
Det andra är ju också att den där förra sushi butiken var i Jakobstad och inte i Karleby. så det är 2 helt skilda ägare den här gången.

 Så i stan handlade jag och min familj i de stora mataffärerna. det tog minst en timme per storbutik att gå igenom. Jag fick köpt en massa kläder på 5 € eftersom de skulle bortslumpas för att förbereda sig för höstsäsongen. Bilder kommer upp senare...
När jag kom hem ca klockan 9 på kvällen fick jag jävligt sjuk mage! :( Jag trodde att jag fick mens men det var det inte. Det var kanske för att jag åt så lite när jag kom hem jag åt då strax lite nudlar och sen vilade på soffan en stund och somnade. 
Ingenting mycket annat särskilt har hänt annars men det var en kul dag iallafall som jag ville dela! 
mvh Snailshit 
 :3

Inga kommentarer: