tisdag 9 augusti 2011

Sonja Biskop?!

Jahahaha…idag fyllde 2 gamlingar år på jobbet idag dessutom kom Sonja Biskop som är en sångare till jobbet och sjöng gamla låtar åt gamlingarna
 
Hon hade otroligt bra sångröst…även om hon riktigt fick hotattack mitt i en sång (lol)  annars hade hon en bra sångröst för att vara i den åldern. Någon speciell sångröst tyckte jag nog att hon inte hade men hon kunde i alla fall sjunga . Vet inte om ni svenskspråkiga känner henne men här i min by så känner de flesta igen henne. Jag kunde inte låta bli att kolla upp henne på Google  och bilder på henne…err…(no comment) . Tja inte världens snyggaste dam men eyy…det är muskien som spelar roll!
Jag undrar bara om hon skriver och sina egna låttexter och melodin eftersom hon har varit sysseltsatt inom musikbranschen sedan hon var liten…kan hon spela några instrument också?
Jag skulle respektera hennes låtar och arbeten mer då…ufufuf 8D
Fast jag tycket att en sångartists karriär här i Finland är inte så framgångsrikt som i andra länder.  Dels beror det på för att befolkningen är sä liten och att de flesta unga lyssnar på engelsk musik nuförtiden inkluderat mig.
…men visst finns det några som har varit framgångsrikt som sångare men de sjunger också enbart engelska låtar…EH..Jag ska nu inte dissa finländska sångare för mycket lol … om man verkligen vill lyssna på rå finländsk musik så tycker jag att man ska lyssna på Loituma’s  Ievan Polka!!!! YEEAHHHHH!!!!! >:D
EYY jag glömde att hon var med i den Finländska Eurovisions uttagningen också (som tur så vann hon inte lol..inget illa menat men den var inte värt vinsten)! 
P.S. Om du är intresserad av att lyssna på en av hennes låtar kan du ska upp henne på Youtube
 
mvh Snailshit

Inga kommentarer: