måndag 1 augusti 2011

Början av sista sommarmånaden

Idag har varit en jobbig dag. Jag vaknade sent idag och skulle till arbetet kl. 7:oo. Det suger lite då jag är tvungen att arbeta 8 timmar i arbetspraktiken då det står i kontrakten att jag ska arbeta i 100%. Helst ville jag arbeta i bara 6 timmar men det blev lite för sent att säga till :( Dessutom borde jag börja läsa till studentskrivningarna igen...*suck*. Det kommer att vara en  hrlvetes augusti månad och i september.



Idag, 1:a augusti, sista sommarmånaden innan det blir höst. Tycker att sommaren känns alltför kort. Denna sommar har faktist varit skönt i jmf med de senaste somrarna. det har varit varmt i alla sommarmånader hittils. Lite regn emellanåt gör så att klimatet känns fuktigare och svalare men ändå inte kallt, vilket jämnar ut sommarhettan och temperaturen så att sommaren inte blir alltför hett. En torr het sommar skulle vara som att stå i Sahara- öknen i Afrika hela dagen och svettas utan vatten.

Jag var tvungen att cykla hem idag från arbetet vilket är ca. 4 km. Jag har alltid tyckt om att cykla. Det e som en skön känsla som om man skulle sitta och flyga på en stol genom lanskapet och på samma gång känna doften, vinden susa genom din kropp. Det är en härlig känsla men jag avskyr att lägga hjälm på på huvudet. Det stör den där härliga känslan lol.

När jag var på väg hem såg jag en katt på vägen vid Wikars Oy. Den var orange och randig och hade långt hår. Påminde lite om den där katten Garfield som min storebror och min syster tittade från Tv:n igår.

Jag har aldrig varit så förtjust i katter. Visst är de söta men de gör ju inget, typ äter, springer, ligger och sover. Fast jag måste erkänna att jag börjar nog gillar katter mer nu när jag satt och pajade den där katten idag. Den var världens gulligaste och snällaste katt jag någonsin sett. Jag var där och pajade den säkert i nästan en halv timme lol förrän en finsk dam frågade efter Torgarevägen.

Ikväll satt jag och kollade på Harry Potter and the Goblet of Fire filmen. Det e typ den bästa fimlen av alla HP filmerna. Har dock inte sett den sista delen (HP and the Deathly Hallows Part 2) . Jag kommer att sakna skådespelarnas roller i filmerna. Dom gjorde ett suveränt jobb, både i att spela och arbeta som ett team i helhet. Även om jag inte har läst böckerna, vilket jag tycker att jag borde göra känns det som om det har varit en del av mitt barndomsliv, som om det fanns ett litet hål i hjärtat efter att HP serien avslutats. Yee... :(

Det var allt jag ville skriva om idag.
Tack för att du läste detta långa inlägg.

mvh. Snailshit

Inga kommentarer: