lördag 20 augusti 2011

Juthbacka

Oheeyy
Jag stack till Juthbacka marknad med min vän idag ändå...sist jag var där var för...typ 5 år sedan... :O oj vad tiden går....


det fanns inte så mycket att se på men mycket folk var det... De flesta grejjer som såldes där var begagnade..visst fanns det intressanta begnagnade prylar som de sålde men inte någonting som man nödvändigtvis behövde, glas,vaser, tallrikar,godis, böcker, hattar, smycken, etc.... Jag träffade några bekanta vietnameser också. Jag hade inte egentligen tänkt köpa något men det slutade med att jag köpte en godispåse (2€), vattenflaska (1€) ,ett par örhängen (2,5€) och en påse små parfymflaskor (1€). Jag hade endast små pengar i börsen och de räckte just precis till allt detta som jag köpte. :3

När jag kom hem vid 5-tiden hjälpte jag till min mamma att laga vietnamesiska vårrullar. Mums! Jag älskar dem så mycket...Jättegoda och dessutom hälsosamma! Efter att min familj ätit middagen färdigt stack vi alla ut för att byta ut trästöden till vårt växthus eftersom träet hade möglat djupt nere i jorden. (=,=) Urjobbigt!


Jag har fortfarande sjuk hals men det känns nog lite bättre. Bara om jag inte behöver ropa åt min lillasyster 5 miljontals gånger för att hon ska lyda vad man säger så blir halsen o gott skick (=,=)
Om en vecka sticker jag iväg till Karis där jag ska bo i ett år och studera Natur och Medicin, skriva studentskrivningar igen om en månad...sedan söka mig in igen till farmaceut-linjen i både Helsingfors och Åbo om det möjligtvis går. Må lyckan vara med mig och dig. Jaaa... man kan ju alltid försöka sitt bästa :3

Better luck next time!
o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: