torsdag 25 oktober 2012

SNÖÖÖ??!

Holy crap seriöst snöar det i Österbottten?
Det var någonstans innan tåget kom till Seinäjoki som det höll på att snöa. Jag kunde inte alls tro mina ögon wtf... Vi e inte ens i novembermånad än och det snöar redan?
 Vilken tidig vinter. I åbo har det varit nattfrost men ingen snö har setts till hittills.

Jag fick igår mitt sista stora lass med kläder och skor som anlände strax framför dörren. Hann inte hem och skriva under graben som förde dit men whatever. Om någon undrar hur det är att köpa en hel massa saker från Kina så fråga haha jk. Nä jag tänker nog göra ett separat inlägg om mina erfarenheter från shoppandet av kinesiska hemsidor O_o) .

Jag e nu påväg hemåt igen....för att ta andra skedet. Usch vad pengarna far. Jag borde inte alls tänka för mycket på det men det e ju viktigt att hålla koll på ekonomin. Jag tänker hela tiden att jag borde lugna ner mig lite av shoppandet men det har inte lugnat ner en endaste aning. Jag har fortfarande en lika lång lista av saker som jag vill så gärna ha. Räknade för några dagar igen hur mycket det skulle kosta om jag skaffade allt jag ville ha nu haha....och det blev över 2600? Jäklar Varför måste allting kosta T_T. Men annars e jag nog jätte nöjd med de saker som jag skaffat. Det borde lugna ner sig så småningom. Kanske först efter jul?

Det enda problemet jag har e att jag kan inte sluta tänka på dom sakerna förrän jag har fått dom. Jag kan inte alls stöta bort tanken. Det suger. Jag borde fokusera på studierna istället för att shoppa som en idiot på nätet. Det är därför jag e i Åbo. Du ska studera o skaffa utbilding. T~T. Kemin suger. Jag förstår inte alls något på biokemi heller. blöh. vill så gärna komma bort och njuta av livet. Jag vill skaffa ett yrke ....FARMACEUT DAMNIT!

 Undrar hur min framtid riktigt kommer att se ut. Jag känner mig väldigt osäker på min framtid just nu. Finns det ens någon arbete inom farmaci? Det e många som utbildar sig till farmaceut. Hoppas att jag får arbete inom den branschen så småningom annars blir jag sjukskötare. Det viktigaste e att jag blir bra på kemi och vet mycket och behärskar många språk speciellt finskan duh så då borde det väl ordna sig??


Inga kommentarer: