måndag 22 oktober 2012

LOPPISHUNTING I ÅBO

3 €!!
Jag behver en fuckinfh camera!!
Jag var i ett loppis idag och bestämde mig för att skriva mina tankar om loppistorg då min blogg har varigt trögt med inlägg på den senaste tiden.

Jag vet inte om någon annan vet men jag har alltjämt tyckt om att gå på loppis ända sedan jag var liten. Det var då jag var jätteliten typ 7-8 år som mina föräldrar gick en gång på loppis för att skaffa ett barnvagn som dom drog mig dit. Jag kunde sitta där i timmar och gräva i saker och hyllor!! Det kändes som om man var på skattjakt eller något hahah XD

 Det finns så många olika saker , både fina och fula. Antika möbler e så vackra....skulle vara bra om man kunde hyra eller låna dem bara en dag för ett photoshoot osv.

Tyvärr hade jag inte kunnat gå under min skoltid i låg- högstadie och gymnasietiden då mina föräldrar konstant bara handla vid stora varubodor som Prisma, CM, HH, Minimani osv. dom e inte heller så värst intresserade av loppisgrejer. Jag hade inte heller en endaste slant under den tiden heller lol.

Jag trivs och älskar att gå i loppistorg. Det finns så många saker att titta och gräva på. Både skräp och fynd. Ibland försöker jag hålla mig att inte köpa en del saker men ibland så ångrar jag mig verkligen >w<)/I karis fann jag ett par antikaktiga skor som jag borde ha köpt. Damnit! T~T
Fast det var inte världens undergång men ändå...suger å va pank under den tiden.

Jag började vandra igenom loppistorg ifjol i Karis. Min kompis hade då föreslagit att vi skulle gå dit så jag tänkte varför inte? Ohmaigawd This is heaven!!  det var då mitt loppisälskande väcktes på nytt.

Argh efter alla dessa år. Om man e pank som jag så e det verkligen ett paradis o gå i loppis. Kläder och saker e rätt så billiga. En del kläder kanske ser lite outdated men man kan nog styla så att det ser bra och inte lika outdated. Nyckeln e koordination och lite fixande så ser det väldigt "fashionable" Om man e in på "mainstream mode" hahah.

Den här skitcoola tjej(er) (YT)som handlar en stor del av kläderna på "thrift stores" Och wow kolla vilka nice outfits dom lyckades framställa. Deras tips e också bra för dom som inte har en aning om vad man ska söka och kolla efter i loppiskläder?   Jag rekommenderar att man kollar deras videon. Både för inspiration och tips :3 om du e intresserad av (mainstream) mode/fashion

 Jag bryr mig inte om dom e nya eller gamla. Det viktigaste e att dom e bra kvalité och UNIKA + att det passar mig och min stil?.  En annan sak som jag älskar e att alla loppistorg e så unika och olika + olika saker, kläder. Det finns ingen loppis som e precis exakt kopior av varandra.

I Åbo har jag varit hittills på 5-6 loppismarknader. men jag ska ännu ytterligare kolla på 1-3 loppismarknader som jag hittade eller inte haft tid att besöka. Wee~~¨:3





Inga kommentarer: