onsdag 31 oktober 2012

Farligt skit i min laptop -.-

Hur kommer det dig att jag först idag försökte ta bort en massa virus och farligt skit som fastnat i datorn. Borde ha insett det förr doh !

Troligtvis insåg jag det pga av att jag hamna och avinstallera den gamla antivirusprogrammet och installera det på nytt igen för att det inte kunde köras som vanligt. Så då skannade jag datorn för en gång skull lol. Ojojo skit jag hade typ över 10 hot på datorn som borde tas bort då men då jag skulle ta bort dem gick det inte. Som administratör verkade inte antivirusprogrammet fatta att jag just körde som administratör och vägra att ta bort det. wtf

Frustrerad över detta kolla jag på nätet över en lista med andra Anti-virus program och installera en annan för att få bort det. Efter några timmars krånglande och funderingar på hur man ska ta bort det fick jag till slut bort dem.

Jag hade också en del förjävliga tillägg på min internet som jag inte insåg var farliga och det var främst dom som jag fastna och jävlades mest. Dom var skitjobbiga.

Den ena var Basicscan som jag har ingen aning om varifrån den kom och hur den fastna i min dator. Jag kunde inte alls ta bort det från tilläggsinställningarna i Firefox utan endast aktivera/avaktivera. wtf?!

Så nästa åtgärd var att jag googla upp om det och hur man tog bort det. USch fan shhiiiit farlig jäkel . Jag hade nog någon gång avinstallerat det från kontrollpanelen men den fanns ännu kvar i Mozilla Firefox. Så mitt sista hopp om att få bort det var att ta bort det manuellt vilket är en stor risk  du kan störa andra enheter eller t.o.m. störa de allmänna datorinställningarna etc. om man tar bort fel skit.

 Voi snigel vad jag var rädd- jag vågade inte alls göra något så det fanns någon live chat skit på en hemsida som påstod att dom kunde hjälpa men jag var tveksam of course ..duh chatgrabben var ute efter pengar well fuck you så jag försökte på ett annat sätt. Checkade ett par hemsidor på hur man skulle ta bort det manuellt men eh...kom ingen vart. Jag installerade en annan AV-program som äntligen lyckades ta bort det? Åtminstone när jag startade om datorn o kolla på tilläggen i Mozilla så var Basicscan borta. Den jäkeln.

Det andra skitet som inte var egentligen farligt men som har tagit på mina nerver i ett halv år var Chatzum (Fuck you too). Varje ny flik jag tog upp på mozilla så poppa den upp som om den vore min startflik vafan?!Okej den hade automatiskt ställt sig själv som min hemadress men den ändrade jag sitt den vanliga startsidan som jag brukade ha. Check!

 Problemet med Chatzum var att den fanns kvar vid varje ny flick jag tog upp. Den fanns inte i kontrollpanelen. Kanske jag också hade avintsllerat det förr också.. Fanns inte heller på tillägslistan i Firefox (hade säkert tagit bort det förr). googla upp istället och hitta en hemsida med instruktioner på hur man tog bort det. Det var inte lika jobbig som basicscan som tur. Så när jag starta om det igen så var det borta från mina flikar yaay :3

Vilken skön känsla att jag äntligen fick bort dom jävlar. Jag borde skanna igenom min dator lite oftare. Jag handlar ju som fan på internet.

FUCK YOU BASIC SCAN & CHATZUM 

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lol att ha fösöka få penga.

Snailshit sa...

jåå vittus cp gobb. Ha vila att ja sko betal 69,90 $ baafö att hjälp me ti ta bort hede cp Basicscan