tisdag 9 oktober 2012

Braintest

Det finns en engelsk hemsida där man kan ta någon sorts braintest och förbättra/träna sin hjärnkapacitet?
lumosity.com
Om du e nyfiken :3

Annars hade jag också köpt en pocketbok om hur jag ska få ordning i mitt liv och mina sysslor så att jag verkligen får någonting gjort och hur jag ska tänka och prioritera saker och ting för mina planer osv. Har bara läst inledningen och ett tjugotal sidor en helt ok bok hittills som jag läst. En del saker e lite obvious men annars jag håller just nu på att läsa grunderna hur hela detta går ut på och varför vi tänker så etc..boken har någonting på över 200 sidor. :3

Det har varit en konstig dag. Igen lite tjat på städandet men jag orkar inte säga emot för jag orkar inte argumentera så jag bara håller med lololo så slipper jag lättast undan också. Det blir skönt att få flytta bort från den där tjejen. Hon e alltför ren av sig men jag respekterar nog hennes åsikt dock men vi har verkligen stor skillnad på reningsgrad. Jag hade städveckoslut och tvättade badrummet, wcn och köksborden och sopade golvet i hallen/tamburen lite grann för att det annars såg helt bra från förr också. Enligt mig såg det helt fint och bra så klart. Sedan några dagar efter surar hon på mig att jag borde ha tvättat golvet och att hon hittade mina hårstrån på golvet som om det vore det äckligaste skitet i världen. Hur skulle hon riktigt reagera om hon var tvungen att plocka upp äkta piss och skit från golvet? Är inte det värre?

Japp jag har verkligen bevisat att jag tappar mycket hår. Fast jag undrar varför plockar hon ens upp mitt hår för det e ju inte hennes plikt att göra det. Like c'mon om hon verkligen inte vill plocka upp mitt hår skulle hon typ skitit i det och bara skuffat det åt sidan till min dörr så att jag märker det sen. Det är ju som inte heller mitt fel att jag tappar så mycket hår. Fast det borde hon ju fatta för jag hade berättat det förr redan att jag tappar hår som fan och det e väl inte konstigt att man tappar hår utan att märka av det. Jag kan inte heller hela tiden svänga om varje minut och kolla om jag tappade ETT hårstrå derp måste bara få ut mina tankar. Alla e ju naturligtvis olika av sig och jag har inget att säga emot det. Helst vill jag inte babbla skit om andra heller så jag försöker bara förklarar min situation, mina tankar och lösningar kring detta. Jag försöker inte förstås grubbla för mycket över detta. Just move on and improve you know? :3

 Hoppas att jag nån gång får flytta närmare stan så att jag inte åka buss varje dag till skolan också. Ack om jag bara hade en  nära trygg vän som jag kunde dela kök o badrum skulle det underlätta mig så jäkla mycket. Oh well shit happens I guess.

Fick idag mina rosa gummistövlar, peruk och min BB-cream som jag ska prova. >w<) Har ännu ett lass som jag borde få om några veckor. Wee ~~ Imorgon blir det kemi och annat skit plugg plugg plugg. Försöker hålla humöret och motivationen upp dock så vi får se hur det går.

Jag önskar att någon kunde ge mig en kick i röven så att jag fick igång pluggandet lite tidigare. Allting känns fortfarande väldigt konstigt. Jag känner mig inte lika trygg som då jag var hemma eller i Karis. Alla i min grupp e så fullt upp med att festa och ha chillkvällar med varandra. Det känns så fel att säga nej då vi ändå är en så liten grupp. Jag kommer nog att känna mig lite utanför. Jag vill ju vara lite för mig själv också vilket är lite problematisk. Det känns så ensamt o inte ha någon studiekompis med samma intresse eller familj som man skulle kunna umgås med. Bara studiekompisar som man sitter under vissa timmar. Jag e helt enkelt lite lost igen.

Inga kommentarer: