tisdag 12 juni 2012

Vad ska jag samla på? Vad vill jag skaffa?

En tanke poppade upp i min hjärna igår. Jag undrar på vad jag ska börja samla på i framtiden. Försökte räkna upp vad jag ska göra med mina pengar i framtiden. Jag tycker att jag planerar alltför mycket. Har redan planerat färdigt på vad jag ska plugga under sommaren lol?

Det var en intressant tanke och jag har visionerat (word lol) under hela natten om mina samlingar av grejjer som jag tycker om. Just nu vill jag samla på hmm....

LOLITA kläder åtminstone. För jag älskar den klädstilen så mycket och jag tror eller hoppas att jag passar i sådan klädstil. Det kommer dock att kosta väldigt mycket. Speciellt märkeskläderna men just nu får jag nöja mig med de billigare alternativen. Andra klädstilar som jag skulle kunna tänka mig är dolly-kei och steampunk stilen.

SKOR har jag alltid tyckt om att se på haha. När jag går runt i butikerna brukar jag oftast gå till skorna och prova dem. Hoppas att jag inte blir en s.k. "shoeholic" men mer skor som passar mig vill jag nog definitivt ha.

Ukulele/Harpar + andra instrument. Jag har alltid velat lära mig att spela ett intrument, speciellt ukulele har jag på den senaste tiden funderat på att skaffa. Dom kostar ju inte heller så mycket, ca 20 € + . Harpor är däremot dyra som fan speciellt om man vill ha en stor harpa. Men jag funderar på att börja med en liten harpa. Kollade upp dem på nätet och den billigaste ligger runt 50 € som e minsta storleken med 8 strängar. Jag älskar harpmusik. :3

Arbetade idag, och jag fick veta i fredags att jag fick arbeta i 3 veckor i åldringshemmet. E faktist helt nöjd med det. Bara om jag får lite pengar så att jag får skaffat allt det jag vill ha så då e jag nöjd med livet för tillfället. :3 Någon kanske undrar på vad jag ska skaffa i sommar. Jag tror jag hade nämnt någonstans i min blogg vad jag helst ville skaffa i sommar. En tablet, Paint tool SAI, lolita outfit, och en digikamera och om jag ännu har pengar kvar skaffar jag bara några plagg kläder till åt mig själv som jag velat ha. Förhoppningsvis räcker pengarna till.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: