torsdag 7 juni 2012

Hyeaah~!

Kom hem för några timmar sedan från Vasa. Urvalsprovet gick väl helt OK... Jag missade lite grann på det psykologiska testet så jag hoppas att dom inte drar många poäng från det. Det psykologiska testet tog typ 2 timmar. Jag kom dit typ prick klockan 8 på morgonen och det var fullproppat med folk i korridoren. Lite shit dåligt planerat hade dom också där. Liksom vi fick alla liksom stå och köa där i över ½ timme för att anmäla sig. Det var bara också en person som tog emot anmälningarna så det kunde ha varit bättre om det var flera än EN person som tog emot anmälningarna och att de kunde ha börjat med det ½ timme före 8 och inte prick klockan 8 så att vi slapp stå och vänta där helt i onödan.

Okej sedan då vi skulle in i auditoriet för det psykologiska testet fick man inte välja plats utan man gick in när dom ropade efter ens namn och sedan fick man det ställe där man fyllde på platserna. På pulpetbordet på varannan rad fanns en bunt med papper. den första pappersbunten bestod av ett ifyllnings uppgift där man fick alternativ och välja det som fick det där mönsterfigurerna att passa. Det tyckte jag var lätta från början men sedan sket det sig. Hann inte ens få det färdigt. =.=) Andra uppgiften var bara att kryssa i påståenden som passade en själv mest och minst, tog ca 20 min för mig och kryssa. Det tredje pappret var frivilligt för dom som inte hade valt någon yrke inom social och hälsoområdet eller dom som hade lagt det på 1:a plats. Det var typ 2 skitlätta matematikuppgifter och typ 8 omvandlingsuppgifter. LOL det var typ lättare än högstadiets matematik om jag får säga. Huvudräkning fuck yea! Det sista var ett papper på två sidor med satskompletteringar. Man skulle bilda meningar från satsens början. Inte så svårt det heller. Så det enda som jag riktigt faila var det första psykologiska pappersbunt/uppgiften. Efter det kom läraren och delade ut tidtabellen individuellt för var och en. Jag fick vänta i typ 1½ timme innan gruppdiskussionen började så....stack till cafeterian och köpte en semla och trip.

Annars gruppdiskussionen var helt konstig. Vi satt i början och presenterade oss själva inför varann. Alla i gruppen sökte sig i första hand till bioanalytik  så vi var ungefär 10 st i gruppen. Sedan fick var och en ett lapp där det stod vad vi skulle diskutera om. Uppgiften var att vi skulle diskutera om dagens ungdomar och deras situation om arbeten. Det började helt shitawkward. Ingen vågade liksom börja säga så vi satt typ där och glodde på varandra lol ! Jag tänkte då att "Fan vittu ok jag börjar väl säga någonting då" Så ja lol jag försökte öppna munnen liksom och få något vettigt svar från huvudet. Derp. Men ja sen började flickan där bredvid säga ett påstående och så fick vi alla säga någonting. Som tur stammade jag inte när jag babblade och jag tror att jag inte var den som sade någonting minst. Om jag skulle bedöma mig själv skulle jag säga att jag hamnade mittemellan. Vettig argument eller inte brydde jag inte ett skit bara om jag fick fram något ljud så hoppas jag att dom e nöjda att jag startade diskussionen. Det var 3 personer som övervakade vår diskussion, en sjukskötare, psykolog och ööh...en lärare? idk ...

Och till sist var den personliga lärarintervjun som återstod.Det startade kl. 13:15 för mig och tog ca en kvart. Läraren som inte såg väldigt glad ut började fråga precis samma frågor som i förhandsuppgiften...what da fuq? O.o) Jag hade förväntat mig som ...ööh...mer så här invecklade frågor liksom ...lol?  Typ "Vem är du" eller "berätta om dina svagheter och godheter" ...eller "Vad fick dig att söka dig hit till social- och hälsoområdet?" och "vad har du tänkt göra i framtiden inom den branschen" eller något mer invecklat som man fick sitta och fundera på hur man skulle svara. Jag svarade ju då nästan precis som jag skrev i förhandsuppgiften lol så positivt och lugnt svarade jag på de frågor hon frågade från förhandsuppgiften så det kändes helt OK för mig efter det. Läraren såg väldigt positiv på mig sedan vid slutet av intervjun så jag hoppas verkligen att det gick helt bra?

Efter det stack jag till min farbror och åt lunch där. Mina föräldrar kom också med till Vasa för att hälsa på dom såjag behövde inte köra i morse när det regnade :3

Men nu ska jag sluta tänka på det och bara vänta på resultatet.. You just gotta move on. Jag hoppas verkligen att jag slipper in till Åbo (eller Hesa men det kommer jag knappast lol)för det är väl helst dit jag vill fara.  Så vi får se hur hur det går. Wait and See~~! NU SOMMARLOV <3

Imorgon ska jag till stan och handla med mamma och långt inlägg det blev btw...lol

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: