söndag 3 juni 2012

Studentfesterna över och nu 1 urvalsprov kvar...

Vilken dag det var igår... Jag vaknade vid 6 tiden på morgonen. Tog en dusch hjälpte mamma med att paketera grönsaker och sedan var jag tvungen att laga håret , sminka mig snabbt och bege mig iväg till Jakobstad. Klockan 11:30 var jag där och förberedde mig inför mässan och de 5 konfirmanderna. Sedan efter mässan blev vi bjudna på konfirmationsfest som skedde vid Hotel Epoque i JAkobstad. Det var jättefint och maten var god. Där satt vi och åt tills klockan var 3 och så stack jag och min familj i raskt takt hem för att hinna till studentfesten. Jag kom hem 15:30 vilket var lite misslyckat eftersom jag hade förväntat mig att jag skulle vara på studentfesterna redan kl. 15:00 men ja shit happens och som tur hann jag besöka alla studentfester i tid förutom Hilonos arhhgh jag skulle kanske ändå ha fört dit rosen men jag hade ju inte kortet D: lol

Efter studentfesterna stack jag och min kompis till Karleby. Vi kom dit 8 tiden och satt och derpa oss där i väntan på att Calles nightclub skulle öppna. För att slippa tröga oss där stack vi ut en stund och gick omkring stan. Sedan typ 1 timme kvar innan Calles nightclub öppnade satt jag och min kompis på karaokebaren och kollade på när andra sjöng lol ja...

När Calles nightclub äntligen öppnades kom mina studentkompisar också med och festa oss loss. Jag kunde inte dricka alkoholdrinkar eftersom jag skulle vara chaufför åt min kompis men det var inte ändå så farligt.. Det var roligt från början och det var verkligen roligt att dansa loss med dem och musiken tyckte jag var bra från början. Sedan då ett band kom dit för att spela förstörde det typ halva kvällen för mig och musiken som spelades efteråt kändes inte lika roligt och bra.  Mina studentkompisar stack vidare till Komia för att festa där medan jag och min vän stannade kvar.

Jag såg gamla bekanta ansikten där vid Calles nightclub bl.a. Roni (om du vet honom) och andra grabbar som jag hade gått i samma skola under lågstdiet/högstadietiden. Kom fram till att Calles nightlclub kan ibland vara en hit eller miss. Det som jag tycker om Calles nightclub är att musiken är oftast (enligt mig) bättre än vid de andra krogarna jämfört med Melody och Komia och atmosfären är typ en blandning av unga och gamla folk medan i Melody och Komia är det främst folk under 25 år som mest umgås där. Det som jag verkligen hatar med Calles är dom där äckliga pervo gamla/utländska män som kommer bakom en och dansar eller babblar med mig. Det händer förstås inte endast vid Calles utan även vid Melody. I Komia däremot ha jag inte stött på hittills vilket är en fördel för dem.  Det andra som jag hatar med Calles är dom där jävla bandgrupperna som måste spela i över 1 timme. Det är störande speciellt då de spelar skitmusik som man ändå inte är intresserad av.

Som vanligt kom det emellanåt äckliga creepy män som börjar babbla med mig. Ugh jag blir så störd på dem ! Först när jag och min studentkompis dansade på golvet kom någon jävla nördcreepy man som la nästan hela ansiktet och gnugga på oss.. Andra gången var då två utländska män från typ mellanöstern/indien som börja dansa med oss. Den ena började säga "Oh you're beautiful" lol och bla bla bla jag brydde mig inte så mycket lol medan den andra mannen som enligt mig var den mer creepy typen som hade hängt på oss en stund började mitt i allt ta tag i min kompis och tog i hennes röv WTFF??! Så jag vi gick sedan bort. Ughgsdj... ja men vid halv 4 tiden bestämde jag oh min kompis att det var nog för idag så vi stack till bilen och körde hem. Jag kom hem vid 4 tiden och sov idag ända till klockan 4 på eftermiddagen lol . Jepp.. det var verkligen en låång dag. Skönt att det är över.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: