tisdag 19 juni 2012

Failure will only make me stronger and better... :3

Jag jobbade på morgonen idag. Jag är mer van av att jobba på kvällen men det gick helt bra idag. Tvättade två patienter helt självständigt och en annan patient med hjälp av en person och så badade vi båda tillsammans en annan patient. Slutade kl. 15 idag men det var inte om det jag skulle skriva om idag.

När jag kom hem fick jag post förstås. Jag fick hem böckerna som jag hade beställt och sedan också resultatet från farmaciprovet. Jag blev inte förvånad av vad jag fick om jag slapp in eller inte. Dock känns det helt bra nu att jag fått veta och nu ska jag bara fortsätta leva vidare och förbättra mig på det som jag är skit på. :3 Jag hade redan en dålig känsla när jag gick från salen under provdagen så jag hade redan skuffat bort mina negativa/depressiva känslor samma dag och sedan bara sett positivt på saken. Det sket sig redan från början då jag satt på vägen dit. ahah XD no surprise there men någonting nytt har jag definitivt lärt mig :)

Men ey jag håller verkligen tummarna för Åbo då~~

Jag tycker att det är ingen vits att grubbla och känna så deppad över någonting som man failar eller annars också. Det kommer inte bara att hjälpa. Mitt liv kommer endast att fyllas av sorgliga funderingar/tankar och minnen men om jag försöker se positivt på allting gör det mig gladare och på bättre humör och boostar min motivation till en högre nivå. Jag tycker att jag känner mig bättre om mig själv bättre än förr. Det enda jag verkligen oroar mig är att jag tappar motivationen och mig själv och viljan. Det är helt absolut naturligt att känna sig förbannad och ledsen över någonting dåligt som skett men låt det inte bara stanna i tankarna för länge. FACE IT, RELEASE IT AND MOVE ON.

En kompis skrev till mig på fb förra månaden att det går nog bra/bättre lycka nästa gång och nämnde det vanliga "tredje gången gillt". Tacksam av att få höra mina vänner uppmuntra mig att fortsätta får mig en känsla av att jag också vill uppmuntra andra. Insåg efter nyåret att man kan inte riktigt bara sitta och dagdrömma och hoppas att allting händer som man vill utan man måste GÖRA det. Ett citat från anime TV-serien Gintama som har inspirerat mig sedan dess är Gintokis sätt att säga "JUST DO IT!".  Jag upprepar det alltid för mig själv. Det är som ett magiskt mening för mig som får mig att glömma det stressiga och istället ger mig kraft att orka för dagen.

Om det finns någonting som inspirerar eller hjälper dig själv att fortsätta och orka. Upprepa det, ta in det och lev med det.

Det var mitt inlägg för idag. Lycka till med livet allihop!

"You only live once"


o(≧ω≦)o 
 Snailshit

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ja veit hedi känslo men kämp o på!

Snailshit sa...

Jå ja ska djera he å ty å :3