lördag 30 juni 2012

Rean börjat? nää int riktit

Var idag till stan och handlade med mina föräldrar och fullt med folk var det. Jag tyckte att priserna var ändå inte så mycket sänkta än normalpriset så jag köpte inte så mycket. Köpte endast en tröja från H&M för 7 € och en lång mörkblå skjorta från Citymarket för 5 €, en rosa kjol och en hatt från Prisma för ca 5 € var och blå-svartmönstriga strumpbyxor för 2 € från minimani men annars så har dom inte riktigt sänkt mycket här -.- Jag ser bara en massa 30% sänkta priser på de flesta kläder och saker så ...ja ändå inte så billigt ännu.

Fick igår veta att jag fortsätta arbeta i vårdhemmet hela juli månaden så det känns bra att jag får tjäna och spendera mina pengar själv och enbart kvällsskift alla dagar. Förmodligen kommer jag nog att slösa bort nästan alla mina pengar eftersom det finns ännu såååå många saker jag verkligen vill ha.

Ska i juli åtminstone beställa en digitalkamera, nya hörlurar, kläder, ukulele och annat smått som jag hittar från internet innan sommaren tar slut.

Annars idag har jag börjat smått läsa på böcker igen, speciellt faktaböcker eftersom det finns så mycket man kan lära sig av dem. FAAKTA yep. Idag har jag läst några sidor om olika medicinska örter (Bok: Örtapoteket - läk dig själv med ayurveda och naturens mediciner av Janne Hallqvist) och för tillfället känns det helt bra. Mer info skriver jag i min studiedagbok som jag under några månader pausat från.

 Jag borde också lite repetera biologi, kemi och speciellt lång matematik så att jag verkligen inte glömmer bort allt det som jag lärt mig innan jag kommer in i universitet. Det blir superjobbigt annars.

Jag känner mig ibland helt lat då jag aldrig får någonting gjort under dagen. Speciellt på jobbdagar då jag har kvällskift. Skyller förstås alltjämt på jobbet då jag hinner bara liksom vakna, äta, jobba och sedan sova igen men det som jag verkligen gillar med kvällskift är att jag får sova tillräckligt och ej stressa på morgnar och dessutom få lite högre lön än på dagstid. Det ska nog ordna sig på något sätt haha. Jag e bara lite förvirrad och vimsig emellanåt.
Imorgon bär jag mig av mot Jakobstad igen...

o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: