söndag 25 mars 2012

En timme framåt O.O

Jag visste inte att det var idag man skulle flytta fram klockan med en timme.Märkte det först när jag satte på laptopen thank god. Det var förjävligt jag missade då 1 timme av bokningen av tvättmaskinen så jag tvättade endast mina vanliga kläder och lämnade bad- och handdukarna till nästa tvättgång.



Såg idag svanar här i viken under dagen. Trevligt att se att dom är tillbaka. Här i söder  är våren fullt igång? Det finns fortfarande snöhögar men på vägarna är det snö/isfritt och torrt som tur. Nu kan jag äntligen cykla med full fart. Det har också regnat på sistone och jag borde verkligen skaffa en ny paraply. Den paraply som jag köpte för 5 € blåste sönder efter en vecka =,=). Funderar på att skaffa en paraply från nätet där handtaget ser ut som ett samurai svärd.

Fick lingonvecka idag så det blev inget pluggande idag. Har mensvärk som vanligt som tar sjukt runt magen men jag tog Burana tabletter för att minska på mensvärket. Ugh vad jag hatar mens... skulle det inte vara skönt om man inte hade det och hur mycket det skulle underlätta mitt liv?

Såg vidare på anime filmer idag och den här gången såg jag på  Arashi no Yoru ni (Stormy Night)
Filmen handlar om en varg och en get? som råkar träffa varandra under en stormig natt. De utvecklade en oförväntad vänskap under filmen och bestämde sedan att fly från flocken och leva tillsammans som vänner.

 Jag älskade den här filmen. Jag kom ihåg att jag hade sett en liten snutt av filmen från SVT kanalen då det hade typ "anime maraton" under hela natten. Synd att filmen på TVn kom så sent så jag råkade somna :< så jag hann bara se typ slutet. Den här filmen var jätte gullig och beundrande. Animationen var inte så dålig heller. Karaktärerna sig såg jättesöta ut och ja...handlingen var helt underbar. Blev lite tårögd under vissa scener.

Hörde att det skulle komma som i form av anime TV-serie i april. Jag ska definitivt ta en titt på det. :3

Det är synd att de flesta endast ser på Studio Ghiblis filmer när det gäller japansk animerade filmer. Vissa e helt underbara, oförglömliga och klassiska och vissa e lite misslyckade.  Om jag får föreslå jättebra filmer som inte är gjorda av Studio Ghibli så e Brave Story (lik Spirited Away) , Arashi no Yoru ni (Stormy Night) och Kappa no Coo to Natsuyasumi något värt att se på.

Jag hoppas att de flesta inte har den inbillningen att om det inte är en ghibli film så får de inblicken att det är en dålig film med dålig animering och musik. O_o
Håller på att se Steamboy nu så vi sees maybe? 


o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: