torsdag 22 mars 2012

Att öppna och se in i en gris hjärta, öga och njure...

 Igår under anatomi och fysiologi timmen fick vi pröva på något som var både nytt och gammalt. Läraren tog med sig hjärtor, ögon, och njurar av en gris som vi fick studera i. Hjärtor och njurar hade jag från förr stött på under högstadietiden men ögon ... O_O ÖGON?! Omfg ...


Det lät förstås intressant i början att få ta i ett öga e.e men heee.. lol jag blev lite äcklad sedan när vi skulle skära upp ögat och ta ut vad som fanns in i det O.O ... Ögat kändes varken mjuk eller skarp. Det var någon blandning mellan dom båda. Men det var ju lite intressant att få se ögats olika inre delar i verkligheten än att se på bilder.
Det var väldig blodig lektion ...just sayin'.

Jag tycker att jag har latat mig på studieläsandet under den senaste tiden. Jag borde skärpa mig. Urvalsprovet närmar sig och jag har inte ens kommit igenom alla böcker och uppgifte ARGhhf.. okejj jag ska inte stressa mig men jag måste få mina planer att flöda. Japp uupp med motivationen och repetera och studera SHJhrjgjkhgjkf HAYAA

Såg btw filmen Ponyo av Studio Ghibli. Filmen var väldigt söt men kändes inte lika unik som Howl's MOving Castle och Spirited Away. Det var någonting som fattades...storyn och musiken maybe? Karaktärernas egenskaper i sig var mycket gulliga och beundrande.

o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: