lördag 31 december 2011

Last Day Of 2011

 Vafan?! 
Jahapp och så var det här året slut. Om mindre än 12 timmar kommer raketer och fyrverkeri att skjutas och året 2011 läggs bakom och byts till till 2012. 

Vad ska jag säga om det här året? 
Mycket dåligt har hänt under det här året...men det finns också några glädjefulla stunder mitt i det sorgliga som lyser upp som får oss att glömma bort det sorgliga för en stund.

Det som slog mina känslor hårt var jordbävningen och tsunamin i Japan där tusentals japaner omkom och det var fruktansvärt att se det hända. Jag kunde inte alls koncentrera mig efter det, gällande studentskrivningsläsningen. Tankarna om Japan och de stackars människors som förlorat sina kära kom hela tiden upp i huvudet. Det var kanske en delorsak varför det gick så dåligt under studentskrivningarna. 

Jag vet inte hur det här året har gått för andra men för mig tycks det här året vara rejält dåligt. Dåligt betyg, onöjd över studentexamensresultat och ingen studieplats, svårt att somna, svårt att koncentrera, jag trodde att jag inte skulle ens få någon sommarjobb (>w<) Jag kände mig helt enkelt hopplös och slarvig.

Men inte ska jag minnas och grubbla om enbart det dåliga som skedde under 2011 eller?
Penkkis var ju en rolig och minnesvärt grejj och en skön känsla när man äntligen får ha ledigt och sitta hemma och plugga i ro och att slippa stressa över att stiga upp tidigt på morgonen och bege sig till skolan.

Dessutom blev jag student i år och fick festa och ha lite kul. Jag sommararbetade 2 månader och flyttade ut för att själv och stack till VNF Natur & Medicin för att slippa familjetjat hemma och själv få vara för mig själv och helt enkelt själv förbättra mina kunskaper. 
 Nya vänner fick jag och nya upplevelser och kunskaper togs i bruk. 

Den senaste halvåret förbättrat mig en aning. Jag hade inte alls någon koll på vad jag höll på med under våren. Det kändes som om jag svävade bland molnen. Jag var hopplös och gjorde ingenting, försökte komma ner men fick ingen hjälp och kontroll över det jag försökte göra och mina mål siktade sig åt andra hållet istället för det håll jag riktigt menat nå. 

Men det viktigaste av allt är att jag saknade motivation och det insåg jag var hur viktigt det är att ha motivation och hur djupt sårad man kände sig när man förlorade sin motivation. Jag höll på at bryta ner mig själv pga av att min motivation slogs från ON till OFF och allting gick omkull. 

Jag skojjar inte. ALLT och det lämnar verkligen ett ärr som jag aldrig kommer att glömma av 2011. Fast i december kändes det som om jag fick min motivation tillbaka.. Jag har fått tillbaka de mål och drömmar som jag över de senaste månader hade funderat på och jag har verkligen fått bättre kontroll över mina känslor och fått mig själv sätta igång det jag ville nå. 

Hoppas att detta bara fortsätter och att jag kan möjligen förbättra och läka mina sår under vårterminen. GANBATE NEE~~? :3

Så hur blir min sammanfattning av år 2011? 
OFMGSblöblöblöPENKKISTSUNAMIOFFFUCKMYLIFEBANANASTUDENTPARTYJOBBVNFONRIP2011

Tack för att du läste denna blogginlägg! :3
o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: