fredag 16 december 2011

JULLOV!!!

 Ahhh yes finally !!


Äntligen har jag fått jullov och jag som längtat till det så länge ^^)/ yaaaaaaaaaaaaaayy~~!
Ska idag åka hem med tåg tillsammans med en kompis till mina föräldrar och fira jul där ända tills veckan efter nyåret. Kanske eventuellt få arbeta i vårdcentret om jag nu får men det gör inget om jag ändå inte får :)

Det känns otroligt skönt efter allt stressande av prov och arbeten som jag på senaste tiden haft men annars har det väl gått helt okej detta läsår. Har i alla fall fått lära mig och förstå bättre de saker och ting jag inte förstod förr när jag läste.
Har funderat på att köpa en bok för typ 80 euro "Människans fysiologi" till farmaci urvalsprovet till Helsingfors Universitet.... o.o

Böckerna e så förjävligt dyra O.o omgdksfjsö lol men har funderat på att börja plugga lite grann på jullovet också ...på den senaste tiden har jag verkligen funderat på att förbättra mina kunskaper rejält och så mycket jag kan. Det känns verkligen att jag verkligen vill bli en bättre person och att min skolmotivation har en aning kommit tillbaka. Det känns inte lika jobbigt mera utan mer som en utmaning som jag ofta kände förr i tiden under högstadietiden. Jag hade dock mycket bra tålamod då förr med att hantera läxorna.. skulle verkligen gärna vilja se tålmodiga jag framför mig själv i framtiden. Jag måste väl bara fortsätta och suga upp det som jag förr ångrade mig att jag inte skulle ha missat under gamla skoltiden och slappat som en slarvig larv som inte orkade göra någonting. Jag vill fixa mig själv nu :) steg för steg...

Ganbatte ne? :3

o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: