torsdag 1 december 2011

DECEMBER!!!

Skaffat julkalender: Ja
Klarat matteprovet: JA
Skrivit kemiprovet: LIKE A BOSS! 8D

Ingen snö här än... :7 WTFF??! NO! D<

Ayyyeh ayyeh inte mycket har hänt och det känns som om jag har dumpat denna blogg i flera månader lol !

Det är ju nämligen så att jag har 2 bloggar som jag bloggar mest på den ena är den här bloggen alltså blogspot och den andra är Tumblr där jag bloggar en massa skit. Att hålla upp 2 bloggar har jag inte varit van med från förr. Så nu ska jag försöka hålla båda bloggsidorna uppdaterade så mycket som möjligt O_O... CHALLENGE ACCEPTED! >w<

Så frågan är vad har hänt den senaste tiden och vad är det som jag än inte har skrivit ett inlägg om ...som jag kanske borde ta upp om?

Jo för typ 2 veckor sedan stack jag till Åbo och labbade där i 4 dagar. Det var visst intressant men på samma gång jobbigt och roligt. Det var tur att jag hade dock släktingar i Åbo där jag kunde övernatta för att istället pendla mellan Karis och Åbo varje dag men det själva jobbiga är att jag var tvungen att arbeta med 2 andra som var helt finskspråkiga. Vi hade svårt att förstå instruktionerna och jag och min grupp hamnade alltjämt sist färdig med labbandet. Dessutom var jag tvungen att skriva labbdagböckerna som vi skulle lämna in eftersom mina grupparbetare kunde inte skriva så flytande svenska så jag fick väl offra mig själv till att sitta uppe sent på natten och skriva hela skitet XD ohohoho ... I kno I like it! Som tur är jag ju en van nattmänniska som tillbringa en stor del av tiden sent på natten så det var väl inte så jobbigt. Det jobbiga är om man orkar stiga upp på morgonen dagen efter och hänga med vad som skall ske nästa dag XD

Så ... vad ska man säga jobbig vecka var det iallafall. Men det var ju förstås inte bara labbandet som jag sysslade med hela dagen. Jag var också på bio 2 gånger med min kusin och traskade omkring runt torget i Åbo för att lära känna staden lite bättre. Jag och min kusin kollade först på filmen Immortals in 3D . Det var första gången jag någonsin hade sett någon film i 3D och epic var det. Filmen var i genomsnitt helt OK. Jag är inte så värst intresserad av antika gudar och historier om dem och det fanns en helt random sexscen som jag tyckte var helt onödigt för mig att se på ...lolololol

 Den andra filmen jag kollade var en science  skräck film The Thing... helt bra var den nog men bättre om det det fanns ett alternativ.....-> in 3D fuck yeah ...Det var inte så värst hemsk eller skrämmande...utan mer som äcklig? Det roliga fnuttiga grejjen med filmen var att det fanns norrmän i filmen där...en sak som jag fattar ej är vafan gör norrmän där nere i Antarktis?!
Skulle inte det låta mer realistisk om dom befann sig i Arktis? lolololol
men som vanliga filmer annars brukar vara, e de flesta så orealistiska hahaha men det gillar jag. Då får man ju åtminstone tänka på något och sedan skratta åt det senare i livet.

Efter Åbo-labb veckan hade jag börjat läsa lite grann till kommande Kemi provet . Som tur hade jag tagit alla kemi kurser i gymnasiet så jag hade då en fördel då jag redan hade stött på liknande uppgifter från förr. Min vän som endast tagit en kurs i kemi under gymnasietiden och som jag ofta sitter med på timmarna är tvungen att stoppa in allt detta invecklade teori och uppgifter på kurs 2-3-4 nivån och läsa igenom det x3. Hoppas att hon klara provet iaf Ganbatte nee~~? :3
Sedan efter den dagen har jag också firat lilla jul med med min rumskompis? eller rättare sagt hon bor i ett annat rum men i samma internatslägenhet som jag.Sett igen The Thing filmen igår men denna gång med min vän i skolans auditorium. Fast Smosh version av The Thing filmen ..."The Ditto" äger skiten by faar muwahahahah >D

Så vad väntar mig härnäst? Ja mycket är på gång nästa vecka iaf för om en vecka kommer jag att ha tenten i Människans Genetik kursen från Helsingfors universitet. Hittills känns övningsfrågorna till tenten helt förjävlig och svåra eftersom det i powerpoint anteckningarna bara står en massa bokstävliga <-( finns det ens ett sånt ord lol?!) och siffriga namn på gener och invecklade svengelska ord som man måste kunna förklara utan att ha ett snigeslkits fuck vad det betyder eller handlar om.

Så de kommande veckornas schema kommer att endast till största delen bestå av pluggande och skrivande. Dessutom borde jag börja skriva om mitt vetenskapliga artikel om "Det gröna fluorescenserande proteinet" eng. Green fluorescent protein som för mig verkar skitintressant för tillfället. DEADLINE för artikeln är före jullov så jag har typ endast 2-3 veckor kvar att skriva....FUUUU D8<... och dessutom labbdagboken ska också skrivas klart till torsdagen och så borde jag också fundera lite på Cellbiologi-presentationen som jag borde börja söka upp och studera Hur cellcykeln styrs. ARRGHGH mycket att tänka på men jag litar på att jag kan klara av allt så småningom. Vi får ju alltid hoppas på det bästa eller vad?
Ganbatte nee~~! ^^

Fuufufu ~!


Oh btw borde öppna första luckan på julkalendern nu YAY! x3
Långt inlägg btw! Tackar på förhand om du orkade läsa ända till slutet ! :3

o(≧ω≦)o 
Snailshit

Inga kommentarer: