söndag 4 december 2016

I have big big dreams

Studielivet
Denna urjobbiga hösttermin börjar äntligen dra mot sitt slut. Jag har bara en tent kvar på fredag och sen är det jullov~~!! WEEEE ~~~~!! Jag har inte orkat skriva någon veckoslutsrapport i över en månad! Novembermånaden skulle jag kunna säga var den jobbigaste av dom alla. Det var långa skoldagar från måndag-torsdag, provmediciner som gav mig helvetes mycket biverkningar, många deadlines på labbrapporter, uppsatser och pararbeten som fortfarande blev ofärdiga. Pendlande fram och tillbaka mellan Åbo och Vasa pga. läkarbesök och lillajulsfest. Denna vecka bestämde jag mig dock att åka hem till min mamma för att dumpa saker istället för att åka tillbaka till åbo för glöggrundan eftersom inga av mina vänner fick biljetter och jag orkar inte joina om man inte får något utav det + e fullt kaos på dansgolvet och efterfesten(fjolårets erfarenhet). Det skulle nog kanske ha varit kul men jag kände nog mig helt slut på energi.  Det var byte mellan boendet i Vasa i mitten av månaden också. Från min kompis till mina släktingar, det var kallt, mörkt och halt på vägarna. Sammanfattat så var det hela ett mörkt helvete xD

Men förutom allt tjat o gnäll på studielivet har jag också funderat på många mål som jag skulle gärna vilja uppfylla fr.o.m. nästa år. Jag skulle gärna vilja ta flera japanska kurser (om möjligt t.o.m. kanske ta en kandi på japanologi), förfina min finska, börja rita igen, starta en fashion blogg, cosplaya mera och resa till london comic con osv. Listan blir kanske en aning längre med tiden men jag börjar hålla i mina drömmar ganska hårt nu 8D

Shopping 
Definitivt Gintama vol. 4-23 och en hel hög kläder från UFF igen lol + julklapps-shopping, Limited  ps4 och FFXV bundle edition har jag tänkt köpa som en riktigt stor julklapp åt mig själv för i år.

Anime/Manga/Games
HAr faktiskt inte hunnit kolla på någon ny anime/manga/spelserie denna gång tyvärr :(


Inga kommentarer: