söndag 23 oktober 2016

ADD- medicin?

Studielivet
Denna vecka var jag bara två dagar i Vasa och sen hade de flesta tagit höstlov. Jag hade bioanalytikens grunder på tisdagen där vi fick prova ta blodprov av varandra och det var lite nervöst men det gick helt bra. Strax efter kom det kemitent vilket jag inte hade läst något på ahhah. VA helt uppslukad av EDM musik och kunde inte sluta lyssna tills jag åkte med bussen lol.  Jag tror att det ändå gick någonlunda bra eftersom det fanns vissa uppgifter som jag kände igen från förr .... och man kan alltid hoppas på det bästa. Sedan har jag också börjat ta mediciner mot ADD symptom i en vecka nu, dagen efter jag hade läkarbesök (förra torsdagen).. Vi kom överens om att testa olika styrkor veckovis i sammanlagt 4 veckor. Det var en ganska liten styrka som jag skulle ta varje dag på morgonen denna vecka. Jag märkte av att jag inte kände mig trött på dagarna och kunde faktiskt koncentrera mig på kemitenten!!! Wow lol. men fr.o.m. denna fredag skulle jag prova en lite större styrka på medicindosen och jag märkte på fredagen att jag kände mig  kroppsligt förvirrande konstig inombords. Som om hjärtat slog snabbare en vanligt. Läkaren hade förstås förvarnat om att jag kan få huvudvärk, hjärtklappningar och högre blodtryck typ så det kanske beror på att min kropp inte har blivit van med det än eller att jag inte åt någon mat alls hela dagen lololo. Jag e nu på min andra vecka typ så jag hoppas att det hjälper mig att koncentrera med studierna. :3 Än så länge har jag överlevt så det e ju ett gott tecken?!

På fredagen var jag också på födelsedagsfest hos en sjukskötarstuderande och det var ett trevligt sällskap. Vi for ut sedan en sväng till en bar och vidare till en nattklubb.
Jag tog bara en cider på baren och sedan höll jag nog mig nykter resten av kvällen.
Jag for nog lite tidigare vid 2-tiden hemåt för att sova.
På lördagen lunchade jag med min vän på en studentrestaurang och så for vi sedan och shoppa. :D
Hittade en söt svart kaninmask från H&M för 5€ men jag fick den gratis med H&M presentkortet jag hade kvar från ifjol :)

Annars har det det nog varit en helt okej vecka. Visserligen skulle jag ha kunnat vara lite mer aktiv men jag kan försöka skärpa mig igen nästa vecka förhoppningsvis C:

Shopping
Denna vecka hämtade jag mycket grejer....från Posten... mest kläde hihi :O men det verkar nog vara en del kvar som e påväg.... vet int om jag kommer att hinna få dem i tid :S

Anime & Manga & Spel
Denna vecka började kolla på Yuri!! on ice. En sportanime igen lol med mycket gayness men det e faktiskt jättefint animerat och rolig. Opening och ending låtarna e underbara ! Man får en kraftig positiv känsla av att lyssna på det.

GO SNAILSHIT


Inga kommentarer: