måndag 23 februari 2015

Kanske?

Nu vet jag vilka utbildningar ungefär vad jag skulle kunna tänka mig o. bli i framtiden ..i alla fall just nu känns det riktigt bra att få det lite klarare
  • Farmaceut
  • Mun/Tandhygienist
  • Röntgensjukskötare 
  • Hotellreceptionist
  • Ämneslärare i geografi 
I alla fall dessa tre utbildningar skulle jag helst vilja prova mig på och inte heller så långa utbildningar som kräver över 5 år. 

Att bli farmaceut skulle vara riktigt kul men jag vet att min svaga sida är kemi men det är inte fullt omöjligt för mig att klara av kemin om jag får extra handledning och tid att försöka förstå. Det känns faktist lite osäkert ännu på om det e verkligen min grej men så snart om jag får prova utbildningen i 1 år så kanske jag år det klarare för mig om jag kommer att fortsätta kämpa med det eller ej :)

Mun/tandhygienist skulle också vara något som jag skulle kunna tänka mig o bli...efter att ha sett ett videoklipp om yrket. Det låter intressant för att man får träffa olika människor under en kort tid varje dag.
Samma sak gäller för en röntgensjukskötare och hotellreceptionist.

Om jag verkligen inte har annat o välja än dessa punkter ovanför så skulle jag vilja bli ämneslärare i Geografi. Dock tar det skitlänge o utbilda sig till det men jag har en gnutta intresse för geografi men att undervisa det vet jag inte om jag vågar men man vet ju aldrig förrän man har provat... :P

Inga kommentarer: