lördag 16 mars 2013

At "Apan" i Åbo

Igåår provade jag på att verkligen gå på en ordentlig krog i Åbo lol.   Märkte förresten att krogarna här i Åbo brukar ha gratis inträde före kl. 23 på de flesta ställen. Vilket jag tycker e jätteawesome.
Jag var dock bara på en krog och det var The Monkey som e typ ett av de populäraste/kända i Åbo. Det var faktist jätte nice speciellt på andra våningen men jag garanterar att det e alltjämt trögt när man kommer tidigt in på krog.

Jag hade på mig samma galaxy klänning som under nyåret förutom att jag bytte ut mot mina höga svarta klackar till svarta wedges och en svart T-tröja istället. Måste medge att det e bekvämare att gå/dansa i wedges men dom e så fula och klumpiga när man tittar dom från sidan. Dom e definitivt dock sköna på dansgolvet eftersom jag kunde verkligen dansa loss.

Det roliga var att jag råkade glömma mitt visa electron kort hemma så jag fick egentligen endast typ dricka vatten men det var en grabb som mittiallt kom fram och bjöd en supergooOOoo martini drink till mig medan min andra kompis smutta på två drinkar hon hade köpt O.o). Jag tänkt ba vafan?! XD EN gratis drink yay~~ kände inte ens grabben...loloolo. Lite skeptiska blev dock jag och min kompis för vi visste inte om han hade lågt något i drinken. Jag provade iaf. Den såg så god ut. Smakade sött men god utan alkoholsmak. Resten av kvällen drack jag dock vatten XD

Dansgolvet var trögt från början men jag tycker det är så på alla krogar. Ett par tjejer på golvet emellanåt. Sedan efter ca kl 12 e det liv då dansgolvet och jag shejka loss som vanligt. Killar var också väldigt imponerade av hur crazy jag e på att dansa, I guess?? Igen så var det två grabbar som typ bråka fan mellan för dansa mellan mig. Det e så frustrerande för jag var ju bara på krogen där för att njuta av dansen för mig själv men då jag fan dansar så bra så kommer det automatisk 5 killar bakom och tar i mig -.- like c'mon ja jag förstår att en del e fulla derp men srsly XD.

Kul att dom också spelade Harlem Shake.
Sedan när dansandet var slut kom en kille fram till mig och började berätta att det finns farliga grabbar här. Och jag ba I know o.o) men tack för infot. Det värmer i hjärtat att det finns en som bryr sig fastän jag aldrig honom på dansgolvet. O.o) Hade han suttit o kollat på mig? Ingen aning. Jag var helt slut iaf så jag orkade inte tänka.

Så nu vet jag iaf lite mer om kroglivet här i Åbo. Inte för att jag e så förtjust på att fara på krogar längre men det går så länge man har sällskap och ett dansgolv lololo.  Och alla jädrans grabbar som kommer bakom mig please fuck off! Jag kan dansa dirty på studentfester jo men på krogar så näee man vet ju aldrig vad dom kan göra åt en och om dom e tända på mig ? O.O <<<<

Emellanåt kan jag dansa skiten u mig och sedan blir jag trött och slut att jag bara står och stampar och viftar lite på armarna hah men ett glas kallt vatten får mig igång på dansgolvet igen efter några minuter. Så om du e sugen på att gå på krog i Åbo men inte har sällskap så kan jag väl joina så länge det e gratis inträde XD haha

Inga kommentarer: