tisdag 26 mars 2013

Ansiktsformer

Jag vet inte varför men jag har på senaste tiden varit nyfiken på mina egenskaper. Som t.ex. hudtyp, hudton, färgscheman och nu ansiktform och ögonbryn ahahah.

Först med ansiktformen. Ibland har jag svårt att avgöra om jag har en oval, rund eller ja andra ansiktformer. Så jag googlade och hittade denna bild för hur man kan ta reda på vilken slags ansiktform man har.

Utifrån detta kom jag fram till att jag har en rund ansiktsform. Fast det var verkligen svårt o välja mellan runda och  hjärtformen. Men jag e ganska 70 % säker på att jag borde ha den runda ansiktformen.

Så vad har detta för betydelse riktigt?
Enligt mig kan det väl vara bra o veta ahhaha speciellt om man vill ta reda på vilken slags hårstil som passar till ens ansikte eller ögonbrynsform som passar bäst till ansiktsformen. Allt som står här behöver man inte alls följa. Om du gillar en viss hårstil eller ögonbryn form så go for it.

Nu kollar vi vad jag, enligt hemsidorna påstår vilken slags hårstil jag passar in.
Okay enligt hemsidan som jag kollar passar jag i bob hårstil, långt hår med lager. Tja men i bilden visar det helt olika hårstilar på runda ansikten. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att se så bra ut i dom hårstilar på bilden e.e)/. För mig tor jag att jag passar bäst i pannlugg, långt flätade hår och de som jag nämne först.

När det gäller ögonbryn passar jag bäst i denna form enligt en hemsida:
Väldigt definierad och hög, spetsig kurv i slutet. Passar jag faktist i såna ögonbrynformer?
Inte för att jag hatar såna men jag e mera ute efter en söt och gullig ansiktsdrag.

Dom här ögonbryna ser ut som om jag e förbannad eller arg ut. Kanske jag borde prova men förmodligen ser jag äldre ut med denna form D: dayumn

Så vad har jag lärt hittils?
  •  jag har oljig hud
  • varm hudton 
  • passar i höst färger ( brun, beige, naturvit, mörgrön, burgundy, röd, vinröd ect.) 
  • rund ansikte
  • bob hårstil, långt hår med lager, flätor passar mig bäst
  • ögonbryn med hög spetsig kurva passar bäst på mig
Det är väl typ det som jag hitttills tagit reda på om mig själv. Så vad är nästa uppdrag som jag borde veta mer om? Kanske vilka slags kläder som passar mig?
Det e kanske inte en så stor betylse på vilka kläder som passar mig för jag ser ju ändå kort ut iaf. (hobbit här) men..bra o veta kanske?

Inga kommentarer: