måndag 21 februari 2011

Kan inte koncentrera D8

Idag vaknade jag ungefär kl. 10:oo på morgonen. Jag hade egentligen tänkt vakna kl. 6:oo men jag gick och lägga mig så sent så det var omöjligt att vakna efter några timmar typ. Efter det tog jag en dusch, klippte min pannlugg kortare och föröskte koncentrera mig på pluggandet men kom ingen vart. Vid tolvtiden gick jag ut för att ta lite frisk luft och bestämde mig att kolla om det fanns någonting i postlådan :3



Till min förvåning hade jag beställt lite billig smink som kom redan idag ... det var snabbare än vad jag trodde eftersom jag beställde det typ förra veckan och kom fram inom en vecka! Jag blev så glad! :D
Det var ju förstås inte så mycket som jag köpte eftersom jag använder ändå inte så mycket smink...heheh men ändå .Här e några bilder!

Jag trodde att de skulle vara större O_o men annars tyckte jag nog att de var helt OK...speciellt för mig som fortfarande är nybörjare på smink 8D.. Smink, ja smink...skulle jag nog aldrig kunna ha på mig varje dag. Det är ju bara slöseri på pengar enligt mig. Inte att jag menar att allt som har med smink att göra är dåligt och negativt. Man kan får bättre självförtoende, det är bra till cosplay och det är kanske kul, ja men jag tycker att flickor, speciellt i tonårsåldern ska inte haför mycket smink på sig o3o. Mascara,concealer och kanske eyeliner passar att ha på sig vardagligen men puder, blush, highlighter etc. tycker jag att börjar gå över gränsen. Jag själv började inte sminka mig i tonårsåldern och det gör jag inte nu heller. För mig är smink intressant när det gäller smink ur en konstnärlig synvinkel. Om du har sett dom där "makeup tutorials" på youtube så märker du snabbt hur intressant det är att se på då andra transformerar sitt ansikte till något helt annorlunda. Det var då som jag verkligen blev nyfiken och en aning intresserad av smink. Att se smink som en sätt att uttrycka konst fufufu! :3  

Min lillasyster kom hem sedan och tog hem några vänner som gave henne födelsedagspresenter. ush ...det var hemskt ...jag kunde inte alls koncentrera på mina studier under hela dan pga a det.Tack syrran! Grattis att du förstörde min dag då jag ska plugga =,=! Det är omöjligt att kunna plugga här hemma...antingen är TVn eller radion påslagen under hela dan...och det hörs över hela rummet. Dessutom går pappa ut och in nästan hela tiden in i mitt rum där jag pluggar som om han inte kan lämna mig ifred. =,=" och man hör varje fotsteg han går ...<.< ARGHHGHR!!

Jag tror att jag nog ska gå till biblioteket för att plugga....åtminstone verkar det mycket lugnare där men jag avskyr då biblioteket är så stort och öppet. Jag skulle hellre vilja stänga mig in i ett litet rum och sitta där hela dagen och plugga... Jag känner på mig att jag verkar få koncentrationssvårigheter som jag annars inte brukar ha. O_o Jag kan inte koncentrera mig ett dugg nuförtiden :/

Förresten igår så provade jag dricka någon sorts grön te som jag fick när jag köpte Utada Hikaru's CD skiva. Smakade helt Alright! :3 det smakade inte lika beskt som andra sorts te som jag har smakat hittills O_o ...ööh lol no comment.  Fler bilder finns på Photobucket!

Imorgon ska jag till skolan för att göra min bildkonstdiplom. Det går inte så bra för mig. Jag har inte orkat tänka på det heller och inte heller skissa någonting. Fan vilken latmask jag är! >:( URGHGHG borde göra någonting...BLÄÄH...sedan ska jag också kanske gå och hälsa på skolhälsovårdaren i skolan och meddela henne om hur det går med pluggandet och sömnen. Jag tycker att hon verkar pålitlig

Men nu är det nattdags! Gonatt! <3

Inga kommentarer: