onsdag 23 februari 2011

Äntligen...börjar det rulla?

Idag vaknade jag halv 11 tiden, bäddade sängen, tvättade ansiktet. Det känns skönt att vakna sent, speciellt för mig då jag gillar att vakna när det är ljust på dagen och när solen sipprar in ljus genom fönstren. det får mig att tänka på en remix av Utada Hikaru's låt Keep Tryin'.
Vid 11-tiden stack jag springande till biblioteket för att läsa tidningar. Tyvärr så fastnade i cirka 10 min jag på en massa böcker och tidningar som såldes där för 20 cent ! Det är otroligt billigt! heheh.-... tänkte nog köpa en del tidningsbuntar där men jag tog ju som vanligt inte med pengar och dessutom hade jag också på min nya jacka som jag köpte under 20 € i Prisma förra veckan :3

Tidningsläsningstiden för mig var ½ timme kortare än vad jag hade tänkt mig att det skulle vara. Men något fick jag nog läst. Jag bara från 2 tidningar, Österbottens Tidning och Huvudstadsbladet. Om jag hade mer tid skulle jag också läsa lite från Vasabladet men det blev det inte som sagt. Nästa gång ska jag nog läsa från alla tre tidningarna wee~~! ツ

När jag kom hem igen började jag med lite engelska. Läste lite texter och sånt och så kokade jag nudlar o3o . Jag var ju hungrig D: . Läste engelskan till ungefär 3 tiden på dagen och så började jag läsa biologi ända till klockan 6 på kvällen. I biologiboken läste jag ca 50 sidor EYAH! Jag läste om "Vad är liv", och dess förutsättning, grunderna till att liv finns på jorden, klassificering av mångfalden och arter, vad man behöver biiologin till, och olika grenar inom biologin som t.ex. mikrobiologi och så läste jag om eukaryota och prokaryota om vad dessa innebär, vilka söm hör till den gruppen osv. mycket läst och mycket som måste läras. Vi får hoppas att jag kommer ihåg det bara!  ٩(×̯×)۶  Kolla jag hittade en gigantisk snigel i min biologibok! :O Det fick mig att le som en jävla idiot fufufu ~! :3
 Hittils hade läsningen gått helt OK idag! :3 Jag borde ha börjat räkna matte klockan 6 men orkade inte :/ speciellt när alla e hemma. Dom stör mig hela tiden D< Jag kan inte heller gå till biblioteket vid den tiden för de stänger redan klockan 19:oo lol noooooo! (╥﹏╥) (emo) men det ska nog gå bättre :3 Jag tänkte ändra på lästiden lite och försöka vakna ungefär kl. 6:oo på morgonen för då är det iaf lite lugnare och alla sover :3 fastän jag avskyr att vakna tidigt  så vore det ändå det bästa sättet att få plugga ifred till studentskrivningarna. Provperioden är endast ca 3 veckor >; så det är lite brådskande ja att hinna igenom böckerna men det ska nog på något sätt funka! D8< GODDAMNIT!!! WEEEEEEEEEEEEEEEE~~!

 Och en sak till jag fick den nya S-förmånskortet som jag beställde för typ 2 veckor sedan. Grön, fin, och blank, buwahhaha ... den gamla var ful och mörk >; men jag tänker nog spara båda :3 wee~!
Egentligen kunde man fortfarande använda den gamla kortet men jag ville ha en ny ๏̯̃๏ så därför stack jag till tanten i Prisma och beställde en ny. Jag kom ihåg att hon blev förvånad och babblade om att jag inte behövde uppdatera kortet men jag sa att jag ville D:< och hon började sen fråga om det är något fel med kortet och hennes face var som ಠ_ಠ lol som om hon förväntade något mer invecklat eller stort beslut jag ville säga. Jag ville bara uppdatera till det nya kortet  för fan weee~~! :3

Nu går jag ! 
Pai Pai ~!
≧ω≦

Inga kommentarer: