söndag 20 februari 2011

Förberedelsetiden inför studentskriviningarna..

Imorgon har jag bestämt mig för att satsa hårt inför läsningen. Jag ska lägga upp ett schema inför hela veckan och städa upp rummet så att det blir rent och bekvämt att plugga själv. Förhoppningsvis hinner jag igenom alla böcker som skall läsas innan tenten kommer ikapp mig... det är är förstås omöjligt att kunna läsa igen en bok per dag ! och jag har kvar  5 ämnen som jag ska skriva i studentskrivingarna D8

Det vikigaste är att jag verkligen klarar av studentskrivningarna, speciellt de ämnen som jag valde som obligatoriskt (Modersmål & Engelska) som tur så har jag avklart 2 av mina obligatoriska ämnen som jag skrev på höstens studentskrivningar. :3

Detta kommer att vara en väldig jobbig läsperiod för mig eftersom det är så många böcker man måste läsa igenom och även kunna dem utantill. Jag är fortfarande osäker på om jag kommer att hinna igenom alla för om jag skulle läsa 15 timmar per dag skulle jag ha ca 3 timmar på mig att läsa i varje ämne och det är omöjligt att kunna läsa igenom en bok på 3 timmar O_O ...speciellt lång matematiken som har minst 11 böcker!
Det är ju klart att jag inte ska satsa 100% på varje ämne och koncentrera mig hellre på att klara ämnen som är viktiga inför de högskolor och universitet jag ska söka mig till. Det är väl det viktigaste hehehe T_T Jag borde ranka vilka ämnen som jag ska satsa mest på...
  1.  MODERSMÅL (obligatorisk) (1 bok)
  2.  ENGELSKA (obligatorisk) (6 böcker)
  3. LÅNG Matematik ....så dålig på det TwT (11 böcker + en massa papper & anteckningar)
  4. Biologi ....om jag vill bli farmaceut (5 böcker + anteckningar)
  5. Bildkonstdiplom ...jag vet inte varför jag lade den där =,=") ...
  6. Franska (3-4 böcker + anteckningar)

Modersmål: kommer inte att gå bra...är dålig på att skriva uppsatser :(
Engelska: Helt OK! men blir sämre med tiden...vet ej varför. vi får hoppas på det bästa.
LÅNG matte: bläh jag vill inte ens titta på böckerna T_T jag är nöjd om jag är godkänd i studentskrivningarna lol
Biologi: gick bra från början men gick åt helvete most slutet...vi får hoppas på det bästa :/
Bildkonstdiplom: har inte ens kommit på vad jag ska göra =,=
Franska: den gick helt åt pipan....(hörförståelsen) kommer förmodligen inte att klara det ;(

Jag fattar inte varför jag pressar mig själv att satsa på svåra ämnen som detta. Det är verkligen förjävligt...dessutom borde jag komma tillbaka till sömnrytmen också för annars blir det inte bättre...
Jag har inte kommit in i sömnrytmen ända sedan jag började högstadiet och det har bara blivit värre och värre sedan dess.. jag får också för lite sömn... jag tappar läslustigheten och alla vanor jag brukade syssla med. Jag sluta plötsligt med ritningen och läsningen eftersom mina föräldrar babblade hur dåliga de var och att jag bara läste och ritade en massa strunt ): ...jaa ...vitsorden i skolorna sjönk som fan ..de går som i berg och dalbana! Speciellt det här året. Jag har talat med skolhälsovårdaren två ggr om detta sömnrubbning... hennes förslag och idéer var inte så dåliga ...ska nog försöka börja med dem...t.ex motionera lite varje dag och dricka te på kvällen osv. :3. Jag känner mig hopplös nuförtiden.

Ärligt talat har jag aldrig varit riktigt nöjd med mitt liv (emo). Bara under vissa tider...t.ex. när jag lyssnar på musik eller någonting som får mig att skratta...jag har alltid på något sätt känt mig lite ensam och utanför även om jag har vänner och så som jag brukar umgås med men ändå ...det känns konstigt. Ibland så vill jag bara gråta för att få bort känslan av ensamhet men jag kan inte...hopplöst va?

Men nä ..jag vill inte tala om det här mera.
Igen har det snöat här hos mig... jaa...det har snöat mycket denna vinter...och kallt var det dessutom...jag hörde att min pappa sa att det kommer att bli iskallt denna vecka igen. yaay.. D< Men åh vad jag längtar till sommaren...värmen ..solen och gräset..MMMMmmmmm~~! ^^

I just love it...2morrow is the day when I start again...hopefully...I pray for the best for me and for other people

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen ar ganska bra